Existentiella funderingar

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36910
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Existentiella funderingar

Post by Geta »

Det är nog tiden som gör att tankarna försvinner. Man resignerar till slut.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
miominmio
Aluminiummedlem
Posts: 39
Joined: 19 Jul 2022, 16:43

Re: Existentiella funderingar

Post by miominmio »

Uppdatering på det här.. Jag vaknade i morse och mådde skit över det här men sen plötsligt kunde jag släppa de konstiga tankarna om vår existens i princip hela eftermiddagen. Bestämde mig för att stänga ute tankarna helt för de är ju inte vettiga någonstans. Men de letar sig tillbaka ibland.. Jag tror jag tänker för mycket. Vilken människa som helst skulle väl bli knäpp om de övertänkte varenda liten grej. Men det är absolut något sjukligt över det.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23228
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Existentiella funderingar

Post by Zoidar »

Innan jag fick min psykossjukdom låg jag hela dagarna i sängen och grubblade över frågan kring vår existens. När ångesten försvann, släppte jag det grubblandet nästan helt. Tycker det är ett friskhetstecken att ibland tänka kring existentiella frågor, men dagligt grubbel är ju inte bra och inte friskt heller.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
miominmio
Aluminiummedlem
Posts: 39
Joined: 19 Jul 2022, 16:43

Re: Existentiella funderingar

Post by miominmio »

Håller med, och jag brukar nog tänka sådana tankar vanligtvis också ibland men det är något sjukligt över det ältande jag håller på med nu och vad tankarna innehåller… Det är bara snurrigt. Sov ingenting inatt och har grov ångest idag. Rädd för att jag håller på att falla in i psykos…
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36910
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Existentiella funderingar

Post by Geta »

Du tröttnar på de här tankarna till slut.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Kloppe
Terbiummedlem
Posts: 2414
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Existentiella funderingar

Post by Kloppe »

miominmio wrote: 05 Jan 2024, 14:31 Håller med, och jag brukar nog tänka sådana tankar vanligtvis också ibland men det är något sjukligt över det ältande jag håller på med nu och vad tankarna innehåller… Det är bara snurrigt. Sov ingenting inatt och har grov ångest idag. Rädd för att jag håller på att falla in i psykos…
Du kanske behöver träffa en psykläkare och ev få antipsykotika. Skulle nog rådfråga psykvården om det blir värre.
Post Reply