Berätta om dina impulsköp

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6512
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by Hercules723 »

Jag köpte en bok igår om excentriska miljardärer och annat uppfriskande. Den är från slutet av 80-talet och ska skickas från USA. 8-)
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by Koi »

Impulsköp. Skulle handla yoghurt. Kom hem med 2 yoghurt och 3 paket kikärter och en vitlök. Vilka allvarliga problem min hummuskraving orsakar mig.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36931
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by Geta »

Det är väl bara nyttiga saker.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by Koi »

Geta wrote: 20 Jan 2024, 19:19 Det är väl bara nyttiga saker.
Ja. Men det är mina impulsköp. Måste bättra mig. Få större impulser. Har ju Abilify, det ska ju orsaka sånt.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36931
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by Geta »

Du skojar!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by Koi »

Ja. Haha
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by Richard »

Jag ångrar att jag köpte min förra bil. Den kostade 130 000 kr, jag lagade den för typ 80 000 kr o den drog runt 1,5 l/mil. Det var precis efter jag hade fått fast anställning, men jag minns att den var inte betald förrän typ 5-6 år senare, o jag blev av med jobbet redan 4 år efter köpet. Vet det eftersom jag fick socialbidrag i några månader, eftersom jag inte lämnat in papper till Försäkringskassan i tid. Då hade jag det lite svårt med betalningen.

Sålde den 10 år senare för 6 500 kr...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by Zoidar »

Richard wrote: 21 Jan 2024, 11:05 Jag ångrar att jag köpte min förra bil. Den kostade 130 000 kr, jag lagade den för typ 80 000 kr o den drog runt 1,5 l/mil. Det var precis efter jag hade fått fast anställning, men jag minns att den var inte betald förrän typ 5-6 år senare, o jag blev av med jobbet redan 4 år efter köpet. Vet det eftersom jag fick socialbidrag i några månader, eftersom jag inte lämnat in papper till Försäkringskassan i tid. Då hade jag det lite svårt med betalningen.

Sålde den 10 år senare för 6 500 kr...
Riktig bottenaffär!

Gjorde egentligen rätt dålig affär på min bil med. Köpte den för 24500kr, lagade kamrem för 13000kr och sålde den för 8000kr. Hade iof nytta av den några år. Räknar man ihop alla reperationer, besiktningar och delar är man nog inte långt ifrån att den kostat 100 000kr.

Nu har jag varit utan bil sedan i somras. Det har funkat rätt bra. Har dock knappt hälsat på min vän på annan ort, pga kostnad för tåg och slöhet. Vinterbad har inte heller blivit av.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36678
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Berätta om dina impulsköp

Post by memphis »

Har aldrig gjort nåt riktigt stort impulsköp. Men jag gör ofta små impulsköp!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply