Förlamande ångest

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Ja, det är en bra fråga. På onsdag ska jag sopa golv och tvätta badrumsgolvet, vilket är smutsigt.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Förlamande ångest

Post by memphis »

Tycker att boendestöd verkar helt kasst om de inte ser till att lägenheten är hyfsat städad. Det var ju för hemskt att Nisse fick sanering trots att han har hemtjänst. Kan du inte be boendestödet att städa bättre?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4297
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Förlamande ångest

Post by yrväder »

Boendestödet städar inte åt Fantasio, de hjälper han så han ska bli mer motiverad att själv städa, det är en missuppfattning man ofta har om boendestöd att de städar åt dig. Hjälp till självhjälp är mer beskrivande.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förlamande ångest

Post by Geta »

Men hemtjänsten ska städa. Nissegossen hade hemtjänst men ändå
höll han på att bli vräkt på grund av dålig städning.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4297
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Förlamande ångest

Post by yrväder »

Här har man något som kallas storstädning man kan få om man har hemtjänst, vet att man kan få det åtminstone 2 ggr per år. Det kan också varit så att det var så pass missköt när hemtjänst kopplades in hos Nissegossen att det inte gick att göra helt tip top igen, så det behöver inte enbart vara hemtjänstens fel. De gör så gott de kan och trots allt är de där under begränsad tid. Här vet jag i alla fall när det kommer till grannkommunen att de städar var 3:e vecka.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Ångesten har klingat av som tur är. Den jäklades med min kropp, fick och har till viss del fortfarande kvar kroppsliga symptom. Jag minns en trådstart på gamla Viska när jag tog adjö för jag trodde jag var döende i dåligt hjärta. Ångest kan ställa till det rejält ibland.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förlamande ångest

Post by Geta »

Fantasio,

Du har inte varit döende på länge?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Jag har insett att det är psykiskt. Men jag har fortfarande domningar i vänsterfoten. Är rädd för att behöva amputeras.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förlamande ångest

Post by Geta »

Det var något nytt, Fantasio.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8177
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Förlamande ångest

Post by wasp »

Inte behöver du amputera foten! Domningar kan man väl ha. Du kanske la ena benet över knät, då kan det kännas så efter ett tag.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8177
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Förlamande ångest

Post by wasp »

Gick till Centralstationen idag och fotograferade tåg. Fick gräslig ångest påminde om 1983 då det var ganneldags tåg med lok och vagnar till skillnad från idag. Ett Rapidlok och fyra, fem vagnar, men , men ångest fick jag påmind om rösterna jag hörde. Hemska kvarter för mig, Sjömanskyrkan (Musikhuset) finns ju bredvid det blev en bild på den också. Sen gick jag tillbaka till Träffpunkten och höll på spy av ångest! Väntade bara på att doften av nyrostat kaffe från Gevalia skulle komma. Den gör mig riktigt sjuk, minne sedan 1983.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förlamande ångest

Post by Geta »

Varför utsätter du dig, wasp?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply