Förlamande ångest

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Hade lite känningar tidigare idag, men tog en Stesolid och det räckte. Nu är jag lugn igen och kan sitta ned. Puh! Fy fanken för ångest.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Jag har svårt att sitta ned vid datorn, vill hela tiden röra på mig. Ångest är ta mig tusan det jobbigaste symptomet.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Förlamande ångest

Post by Klankedinken »

Vad tänker du när du har ångest?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36846
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förlamande ångest

Post by Geta »

Fantasio wrote: 25 Mar 2022, 21:50 Jag har svårt att sitta ned vid datorn, vill hela tiden röra på mig. Ångest är ta mig tusan det jobbigaste symptomet.
Det är antagligen biverkan av din antipsykotika.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Geta wrote: 26 Mar 2022, 12:02
Fantasio wrote: 25 Mar 2022, 21:50 Jag har svårt att sitta ned vid datorn, vill hela tiden röra på mig. Ångest är ta mig tusan det jobbigaste symptomet.
Det är antagligen biverkan av din antipsykotika.
Vad det än är så är det överjäkligt och jobbigt. Lite i samma sits som igår vad gäller oron.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Ångesten kommer, ångesten går. Just nu mår jag skapligt. Har bara tagit hälften av tillåten benso-dos, mer behövdes inte. Nu ska jag bara försöka komma till ro så jag inte är så där fördömt trött som jag brukar vara på förmiddagen. Skönt att bara ha lite oro i kroppen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Jag upplever viss ångest, men det är hanterbart. Inget att ringa akutenheten för. Tror det är abstinens som ger mig ångest.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Upplever viss ångest, har medicinerat med en Stesolid. Kanske borde jag gå ut och gå, det hjälper, även om det är drygt att komma till skott. Får kanske vandra runt i lägenheten annars.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Förlamande ångest

Post by Cosmos »

Jag har ångest mkt p g a att jag har så ont av rosfebern. Men dessutom har jag ångest över ett blodprov som togs i söndags morse när jag låg inne. Sköterskan stack in nålen vid handloven, pulsådern och nu är det missfärgat, varmt och svullet. Jag fick ingen förklaring till varför provet skulle tas just där. Det var riktigt olustigt.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Cosmos wrote: 12 May 2022, 19:45 Jag har ångest mkt p g a att jag har så ont av rosfebern. Men dessutom har jag ångest över ett blodprov som togs i söndags morse när jag låg inne. Sköterskan stack in nålen vid handloven, pulsådern och nu är det missfärgat, varmt och svullet. Jag fick ingen förklaring till varför provet skulle tas just där. Det var riktigt olustigt.
Det låter som du fått en inre blödning. Otäckt! Till mig sa en skötare att han skulle sticka mig på ovansidan av handen om han inte hittade en åder i armvecket. Det gör ont att bli stucken i handen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36846
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förlamande ångest

Post by Geta »

Det brukar bli blodutgjutningar i armvecket, när jag blir stucken.
De försvinner efter ett tag.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Nu är det skarpt läge. Växelvis står och sitter ned. Oron kryper i kroppen på mig. Inte ångest än, men snart så. Om nu inte måendet vänder på en femöring. Om hjälp jag anhåller.
Post Reply