Förlamande ångest

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18139
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Förlamande ångest

Post by Krokus »

Fantasio,

Är tjänsten via autogiro? I så fall är det enkelt att avsluta via Internetbanken.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12934
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Förlamande ångest

Post by amandara »

Jag är oxå så att saker växer sig stora och ohanterbara. Jag försöker grunda mig och jobba metodiskt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Nej, fy, nu mår jag dåligt igen. Hemma hos min vän blev jag rastlös och rökte tyvärr för att lugna nerverna. Satt och skakade med vänster ben och hand. På vägen hem upplevde jag fortsatt ångest och viss paranoia. Jag visste att det skulle bli så. Nu vill jag bara komma ner i varv och gå och lägga mig tidigt, men så kommer det nog inte att bli. I stunder som denna vill jag ringa akutenheten, även fast man inte ska göra det när det bara gäller ångest. Jag får gå ut i köket och dra i mig några Stesolid och hoppas på lindring.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Ångest, ångest, ångest... Alltid denna djävulska ångest. Funderar på ett samtal till akutenheten, men ärligt talat är det en dum idé att ringa dem. Jag får ta av mina Stesolid på köksbordet. Måendet svänger, snart kanske jag mår bra igen, då är det ju en dum idé att ha ringt AE. Jag får kanske ut och gå av mig oron och ångesten, fast jag vill helst inte gå ut.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12270
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Förlamande ångest

Post by zoegas »

Fantasio wrote: 11 Aug 2022, 17:50 Ångest, ångest, ångest... Alltid denna djävulska ångest. Funderar på ett samtal till akutenheten, men ärligt talat är det en dum idé att ringa dem. Jag får ta av mina Stesolid på köksbordet. Måendet svänger, snart kanske jag mår bra igen, då är det ju en dum idé att ha ringt AE. Jag får kanske ut och gå av mig oron och ångesten, fast jag vill helst inte gå ut.
Bakfull?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

zoegas wrote: 13 Aug 2022, 21:03
Fantasio wrote: 11 Aug 2022, 17:50 Ångest, ångest, ångest... Alltid denna djävulska ångest. Funderar på ett samtal till akutenheten, men ärligt talat är det en dum idé att ringa dem. Jag får ta av mina Stesolid på köksbordet. Måendet svänger, snart kanske jag mår bra igen, då är det ju en dum idé att ha ringt AE. Jag får kanske ut och gå av mig oron och ångesten, fast jag vill helst inte gå ut.
Bakfull?
Nej då, det var länge sedan. Skulle tro att jag lider av GAD.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12270
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Förlamande ångest

Post by zoegas »

Lyrica funkar skitbra på mig. Det får man vid Gad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

zoegas wrote: 13 Aug 2022, 21:50 Lyrica funkar skitbra på mig. Det får man vid Gad.
Bra att du har rätt medicin för dig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Ångesten har börjat komma. I lägen som denna brukar jag kuta ned på gården och röka, men jag försöker sluta med det, så det går bort. man kanske skulle gå ned på stan, det är ju augustifestivalen fram till på lördag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Vad utsöndrar kroppen för något viid ångest? Måste veta till en artikel jag skriver. Så rappa på med svaren.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36026
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förlamande ångest

Post by Geta »

Svett?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Jag skrev stresshormoner. Är det fel? Nu ändrar jag inte texten i och för sig.
Post Reply