Förlamande ångest

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35500
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Förlamande ångest

Post by memphis »

Förstår inte varför boendestödet inte hjälper till att städa. Det var ju likadant för Nissegossen, fast då var det hemtjänsten. De ser inte till att lägenheten hålls i gott skick, gör bara några drag med en mopp över golvet.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35972
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förlamande ångest

Post by Geta »

Varför tvingar inte boendestödet den som har boendestöd att städa.
Det verkar så meningslöst, om man riskerar bli vräkt på grund av
dålig städning.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7844
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Förlamande ångest

Post by wasp »

Hos mig städar de.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Förlamande ångest

Post by Krokus »

Geta wrote: 02 Mar 2022, 21:26 Varför tvingar inte boendestödet den som har boendestöd att städa.
Det verkar så meningslöst, om man riskerar bli vräkt på grund av
dålig städning.
Grejen med boendestöd är väl att de ska peppa klienten (vet inte vilket ord jag ska använda eftersom "brukare" låter fel) att städa m.m. och kanske komma med förslag på vilket område som ska städas vid olika tillfällen. Tyvärr tror jag att det kanske känns "pinsamt" att säga till klienten. Eller?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Förlamande ångest

Post by yrväder »

Tycker när jag läser om hur Fantasio har det blir jag förvånad över att boendestödjaren inte hjälper till lite mer, plockar upp skräpet på golvet bättre hjälp än så borde han få
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Fy fanken att sitta/stå här med ångest. Går ned på gården och röker alldeles för mycket gör jag också. Reser mig upp ibland och kollar in Internet ståendes. Jag har precis medicinerat med tio milligram Stesolid, nu måste de kicka in och det illa kvickt.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Förlamande ångest

Post by Krokus »

Har Stesolid hjälpt dig ännu, nu under kvällen?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Jodå, Krokus, Stesolid har hjälpt. Men inte fullt ut, men visst skänker de lindring. Jag kan nu sitta stilla på stolen, behöver inte resa mig upp stup i kvarten.
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Förlamande ångest

Post by Mosbrickan »

Finns det något mellanting mellan typ SSRI och Stesolid? Tycker för egen räkning att SSRI inte hjälper särskilt mkt för ångesten och Stesolid vill jag absolut inte ha, fastnar lätt i beroenden och vågar helt enkelt inte ta något tyngre
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Förlamande ångest

Post by Richard »

Mosbrickan wrote: 10 Mar 2022, 12:02 Finns det något mellanting mellan typ SSRI och Stesolid? Tycker för egen räkning att SSRI inte hjälper särskilt mkt för ångesten och Stesolid vill jag absolut inte ha, fastnar lätt i beroenden och vågar helt enkelt inte ta något tyngre
Mirtazapin är en antidepressiv som även är lite lugnande. Sen finns t.ex. Theralen o Atarax som lättare lugnande, än typ Stesolid. Theralen tycker jag verkar bra som lugnande, jag har den o Iktorivil, men har nästan slutat med Iktorivil. Iktorivil är som Stesolid.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Mosbrickan
Litiummedlem
Posts: 355
Joined: 30 Dec 2021, 22:24

Re: Förlamande ångest

Post by Mosbrickan »

Richard wrote: 10 Mar 2022, 12:38
Mosbrickan wrote: 10 Mar 2022, 12:02 Finns det något mellanting mellan typ SSRI och Stesolid? Tycker för egen räkning att SSRI inte hjälper särskilt mkt för ångesten och Stesolid vill jag absolut inte ha, fastnar lätt i beroenden och vågar helt enkelt inte ta något tyngre
Mirtazapin är en antidepressiv som även är lite lugnande. Sen finns t.ex. Theralen o Atarax som lättare lugnande, än typ Stesolid. Theralen tycker jag verkar bra som lugnande, jag har den o Iktorivil, men har nästan slutat med Iktorivil. Iktorivil är som Stesolid.
Å men så bra. Tack Richard. Theralen ska jag kolla upp. Mirtazapin fick jag på psyket men vart utslagen i två dagar på en halv tablett. Överreagerade nog på den.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Det var lite darrigt under dagen, men nu har det lagt sig. Kommer inte att medicinera med mer Stesolid, behöver inte mer som det känns nu. Men visst kan måendet svänga fort. Det är så skönt att vara ångestfri.
Post Reply