Förlamande ångest

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förlamande ångest

Post by Geta »

De apatiska barnen klarade sig bättre utan sina föräldrar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Förlamande ångest

Post by Cosmos »

De apatiska barnen var utsatta för föräldrarnas manipulationer till att göra barnen sjuka. Små subtila signaler, ägna extra ängslig "omsorg", skapa osäkerhet genom att hela tiden undra hur barnen mådde. Till slut blev barnen i obalans och så småningom sjuka. Det hela försigick på ett halvt medvetet plan eftersom familjerna ville stanna i Sverige. Så det var ett utnyttjande av värsta sorten.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Förlamande ångest

Post by Klankedinken »

Sjuka föräldrar ger sjuka barn..
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Förlamande ångest

Post by Cosmos »

"Ångest, ångest. Du är min arvedel" - Per Lagerqvist

Min pappa var en mycket sjuk människa på många plan. Det enda som jag förstod hos honom var hans ångest. Han fullständigt vibrerade av ångest. Det känner jag just nu igen med mig själv. Händerna, armarna och t o m överkroppen skakar av ångest på morgonen när det är som värst. Ångest är inte förlamande, den är aktivitetsberoende. Om jag rör på mig blir ångesten bättre.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förlamande ångest

Post by Geta »

Min ångest var förlamande. Eller om det var negativa symtom.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Förlamande ångest

Post by memphis »

Ibland när jag har stark ångest kan jag inte göra annat än att ligga i sängen och svettas som en gris.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Förlamande ångest

Post by Krokus »

Cosmos wrote: 01 Nov 2021, 17:26 Ångest är inte förlamande, den är aktivitetsberoende. Om jag rör på mig blir ångesten bättre.
Liknande för mig. Om jag inte har något att göra, blir jag rastlös vilket leder till ångest. Jag brukar gå fram och tillbaka i lägenheten, och då tappar jag tidsuppfattningen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förlamande ångest

Post by Geta »

Jag tror att man gärna blir förlamad av ångest vid schizofreni. Vid ADHD
blir man hyperaktiv.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Kan det ha varit därför läkaren föreslog ECT i mitt fall? Uppvisade jag negativa symptom på avdelningen?
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Förlamande ångest

Post by Klankedinken »

Efter jag legat på soffan och det lugnar ner sig brukar det kännas som mitt yttre skydd mot omvärlden är trasigt..
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Usch, nu mår jag dåligt. Det känns som att det är fel på hjärtat, det slår hårt och oregelbundet. Intalar mig att det är ångest och inget fysiskt fel på mig. Men det hjälper bara lite. Det får bli två Stesolid från mitt lager.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Förlamande ångest

Post by Cosmos »

De tog ju EKG på dig som visade att hjärtat är friskt. Men jag förstår, rädslor är nästan alla irrationella.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply