Förlamande ångest

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Förlamande ångest

Post by Krokus »

Image
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13201
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Förlamande ångest

Post by amandara »

Jag har ångest. Jag har läst igenom hela ångesttråden och det lindrar lite. Sätta ord på hur det känns. Man är inte ensam utan ute i världen finns det massa människor som vid varje given tid har ångest av olika art. Man är inte ensam. Trist nog. Men att känna att det finns olycksbröder och systrar är ändå en relief. Jag är inte ensam. Its soothing.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Förlamande ångest

Post by memphis »

Ångesten som var en nivå 8 av 10 i går kväll har lugnat sig lite. Jag har ingen som helst medicin mot ångest utom två tabletter som jag sparat för nödfall. De tar jag bara om jag får panikångestattack. Jag hoppas att jag får träffa en läkare som förstår att jag behöver hjälp och stöd just nu.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Förlamande ångest

Post by Klankedinken »

Ingen rök utan eld!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Du borde be om och få benso utskrivet, memphis. Åtminstone en kortare period.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Förlamande ångest

Post by memphis »

Får se vad jag får för läkare på onsdag. Jag hoppas på en äldre person som har mycket erfarenhet. Då behöver man inte vara så verbal, de förstår ändå. Jag vill absolut inte ha en läkare som pratar knagglig svenska, för då känns det som att det är svårt att bli förstådd.

Vad jag hoppas på är mer mediciner, så att jag kan hantera den svåra situation jag befinner mig i. Ingen kan hjälpa mig mot hackarna, men med rätt piller får jag ro och ork att ta itu med det.

Jag vill undvika inläggning. Jag måste vara ute och ta hand om mitt liv.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Förlamande ångest

Post by memphis »

Min ångest är vanligtvis borta när jag nyss vaknat. Sen ju längre tid jag är vaken, desto mer byggs den upp. På kvällen är det hemskt. Varken oxascand eller imovane rår på den. Bara att ligga och vänta ut, till slut somnar jag ändå.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Förlamande ångest

Post by Cosmos »

Jag har åter fått tillbaka ångesten. Det är OK när jag vaknar men sedan kommer den, känns som hela kroppen kommer att explodera. Har nu börjat med lite snabbare och längre promenader som tillfälligt får det att lätta. Men efter någon timme är den tillbaka. Dricker inte mycket kaffe för det har jag upptäckt förvärrar ångesten. Sockerintaget är inte heller högt, däremot dricker jag mycket kolsyrat vatten och läskextrat efter att jag köpte min Soda Stream. Ska nu testa några dagar utan det.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Förlamande ångest

Post by Geta »

Inte skoj, Cosmos!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Jag har ångest så ofta att jag inte vet vad jag ska göra. Nu är jag orolig för att bli vräkt, då några ska in i min lägenhet nästa vecka. Då måste jag ha benso.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Förlamande ångest

Post by memphis »

Du blir inte vräkt Fantasio. Det tror jag inte. Du har ju boendestöd som väl hjälper dig att plocka undan lite?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Som jag hoppas du har rätt, memphis. Min lägenhet är onaturligt smutsig, men har idag i alla fall städat handfat och toalett med boendestödet.
Post Reply