Förlamande ångest

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13172
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Förlamande ångest

Post by amandara »

Jag har oxå krypande ångest, om jag inte självmedicinerar med alkohol. Kung alkohol.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Jag var orolig när jag var på McDonald's. Svettades från pannan. Det var rätt mycket folk. De ropade ut numret kunderna hade på sina kvitton. På skärmen visades andra nummer. När jag ska ta spårvagnen hem från min före detta arbetskamrat får jag också ångest och tror att alla tittar på mig. har idag tagit en Stesolid eller två.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Förlamande ångest

Post by yrväder »

Känner med dig Fantasio, för mig blev det bättre när Invega höjdes från 3 till 6 mg.
Inte bara lugnande som ska lindra ångest för ångest ligger i sjukdom följer som ett urverk.
Jag är oändligt tacksam mot min läkare och invega och mitt hjärta skriker av smärtan sjukdomen åsamkat mig.
Ge inte upp Fantasio
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

yrväder wrote: 02 Aug 2023, 06:51 Känner med dig Fantasio, för mig blev det bättre när Invega höjdes från 3 till 6 mg.
Inte bara lugnande som ska lindra ångest för ångest ligger i sjukdom följer som ett urverk.
Jag är oändligt tacksam mot min läkare och invega och mitt hjärta skriker av smärtan sjukdomen åsamkat mig.
Ge inte upp Fantasio
Tack, yrväder! Nej, ge upp vill jag inte göra. jag vill ju leva. En doshöjning på från tre till sex mg låter mycket.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4293
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Förlamande ångest

Post by yrväder »

Nej minsta dos är 3 mg och sen kommer 6 mg 9 mg och så vidare.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Förlamande ångest

Post by Fantasio »

Mötesplatsen jag går till är min oas och ger mig en anledning att kliva upp ur sängen. Tyvärr upplever jag ångest där också, det är ingen mental frizon. Jag tacklar det främst med att röka och gör det inte för att jag är sugen, utan för en stunds lugn och ro. Men ciggen funkar bara sådär som ångestdämpande. Just nu har jag bara oro i kroppen och därmed har jag ingen lust att röka dyra cigaretter. Att ta till starköl fungerar också, faktiskt riktigt bra. Jag upplever ingen försämring i måendet dagen efter ett rus.
Post Reply