Vad irriterar dig just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Cosmos »

Irriterad på värmen. Nu 26 gr inomhus. Och sedan kommer solen in. Då är det bara att bomma igen med persienner och stängd balkongdörr.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58267
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Nissegossen »

Har persiennerna nere just nu lyser solen rakt in. Har öppet tvärdrag. Det är inte tillräckligt varmt för att ha persiennerna nere överallt dagtid med stängda fönster och ha tvärdrag nattetid ha öppet garderober då dessa blir värmemagasin. Fläkten står på golvet här inte igång, inte tillräckligt varmt. I morgon lätt regn större delen av dagen
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
mopa
Galliummedlem
Posts: 1244
Joined: 10 May 2021, 19:13

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by mopa »

Andra hundägare som inte förstår att min hund inte vill hälsa. Jo tikar går bra, men inte hanhundar.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Nobel »

Brukar inte irritera mig utan snarare vara likgiltig till skeenden. Det funkar helt ok.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Cosmos »

Att vara likgiltig är farligt. Om inget berör kan inget förändras. Man går i dimman och bara blir liknöjd inför tillvaron. När väl en kris uppstår står man oförberedd.
Egentligen är allt bara på låtsas.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58267
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Nissegossen »

Min snus är för stark får ta ut den dricka vatten annars spyr jag. Ingen god snus, som väl finner sig tillrätta och är lagom, tills det är dags att lägga in en ny snus bredvid. Det är idealet då har jag bägge inne tills de har tappat smaken och det är dags att lägga ut.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by memphis »

Att jag måste gå till VC om en timme och ta injektionen. Jag får rejält ont i armen efteråt, så pass att det blir bökigt att sova gott. Har funderat på att ta den i glutus maximus i stället.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Krokus »

Nisse får sina Trilafoninjektioner i skinkan.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by memphis »

Att Cosmos och Geta säger att jag är en egoist. Jag är uppvuxen som äldsta syster i en syskonskara av fyra och fick tidigt lära mig att hjälpa till. Det är bara det att min politiska uppfattning skiljer sig från deras. Jag tror att socialdemokrati är vad som byggt upp det här landet och tycker att Stefan Löfven är en bra stadsminister. Det är det som är felet med min åsikt och att jag värnar om mitt eget uppehälle
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10544
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by mrsearlgray »

va och handlade och glömde köpa blötfoder till katterna... stackars Edward kommer bli besviken imorgon när han får "den andra" blötmaten...
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58267
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Nissegossen »

Krokus wrote: 30 Jun 2021, 09:59 Nisse får sina Trilafoninjektioner i skinkan.
Det är olika för olika mediciner. Sprutan med Abilify injektionen sätts i armen. Jag har en s.k. intramuskulär injektion som sätts i skinkan kan instruktionen utan och innan. Övre yttre kvadranten är det korrekta. Man delar upp varje skinka i 4 delar och det är den övre yttre kvadranten man sätter högt upp i muskeln långt ut. Innanför går ischiasnerven att bli stucken i den, har jag blivit av en sköterska. Jag skrek ta ut den, ta ut den ställer mig upp vänder mig mot henne och sade, gör du om det en gång till slår jag dig på käften. Tjänstefel jag kunde anmält henne till Ivo. Jag säger till sköterskan, peka på stället du vill sticka så dirigerar jag dig där jag vill ha den. Tryck ned fingret så det blir ett märke, sätt den där. En van sköterska gör det rätt från början.

En sköterska jag hade utbildade undersköterskor som läste till sköterska och de måste ju få träna, så de fick göra det på mig. Jag vet hur noga det är med instruktionerna. En som sett på en gång, frågade jag nästa gång, vill du sätta sprutan på mig? Nej jag vill se på en gång till. Jag sade om jag nu litar på dig, kan inte du lita på mig? Hon satte sticket det kändes ingenting, det var det bästa sticket jag fått.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36939
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Geta »

memphis,

Jag menar inte så illa med att jag påstår att du röstar med plånboken.
Jag vill bara propagera för att vi också ska ha en opposition i landet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply