Vad irriterar dig just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18616
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Krokus »

Ljud, ljus och sambon som kör som en biltjuv.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37009
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Geta »

Det är nog symtom på ADHD, Krokus.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18616
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Krokus »

Jag förstår inte. Vem har adhd?

Inte jag i alla fall. Vården har gjort utredning på mig. Ingen adhd.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23304
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 04 Jun 2023, 12:53 Ljud, ljus och sambon som kör som en biltjuv.
Hur kör man som en biltjuv? Fort?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37009
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Geta »

Krokus wrote: 04 Jun 2023, 13:01 Jag förstår inte. Vem har adhd?

Inte jag i alla fall. Vården har gjort utredning på mig. Ingen adhd.
Jag menar att du är så känslig för ljud, ljus och olika mat.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58392
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Nissegossen »

Man skall veta vad man gör, är själv ibland livrädd när jag sitter bredvid föraren och jag vill gasa och bromsa och styra själv, egentligen är jag den farlige i bilen, men har ännu behärskat mig och inte försökt styra, det tar emot att annan styr.

Detta då jag haft en högerstyrd bil, den gick med traffipaxkamera hos polisen årgång 1967
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18616
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Krokus »

Zoidar wrote: 04 Jun 2023, 13:19
Krokus wrote: 04 Jun 2023, 12:53 Ljud, ljus och sambon som kör som en biltjuv.
Hur kör man som en biltjuv? Fort?
Ja.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18616
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Krokus »

Det skulle inte förvåna mig om sambon har adhd, med tanke på hur lättdistraherad han är. Han dricker väldigt mycket energidryck (flera burkar per dag) och har sedan tics på kvällen. Jag sa till honom bara för några dagar sedan att koffein har en stressande effekt på hjärnan. Hans svar var att annars orkar han inte jobba. Äta frukost kanske vore något? Jaja.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18616
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Krokus »

Det finns vissa likheter mellan adhd och t ex ptsd eller hsp. Jag har ptsd, men det skulle inte förvåna mig om jag även har hsp, det vill säga högkänslig.
Högkänsliga personer, eller Highly Sensitive Persons (HSP), föds med ett nervsystem som är känsligare än hos genomsnittet och en hjärna som fungerar lite annorlunda än hos andra människor. Detta gör högkänsliga personer extra mottagliga för sin emotionella och fysiska miljö. De lägger märke till mycket mer än andra och bearbetar allt på en djupare nivå. Därför behöver de mer tid och energi än andra att smälta alla intryck.
https://www.hspforeningen.se/hogkanslig ... anslighet/
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23304
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 04 Jun 2023, 20:57 Det finns vissa likheter mellan adhd och t ex ptsd eller hsp. Jag har ptsd, men det skulle inte förvåna mig om jag även har hsp, det vill säga högkänslig.
Högkänsliga personer, eller Highly Sensitive Persons (HSP), föds med ett nervsystem som är känsligare än hos genomsnittet och en hjärna som fungerar lite annorlunda än hos andra människor. Detta gör högkänsliga personer extra mottagliga för sin emotionella och fysiska miljö. De lägger märke till mycket mer än andra och bearbetar allt på en djupare nivå. Därför behöver de mer tid och energi än andra att smälta alla intryck.
https://www.hspforeningen.se/hogkanslig ... anslighet/
Kan va så. Antar att det är en skala också, från vara lite högkänslig till mycket högkänslig?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18616
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Krokus »

Antagligen är det så Zoidar!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23304
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad irriterar dig just nu?

Post by Zoidar »

Jag är "småallergisk" mot min omgiving.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply