Upplever att folk är arga på mig

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23178
Joined: 10 May 2021, 16:12

Upplever att folk är arga på mig

Post by Zoidar »

Jag har ofta en känsla av att folk är arga på mig. Sen visar det sig nästan alltid att vederbörande inte varit arg på mig. Tror det beror på något jag upplevt som liten. Har en stor rädsla för att göra fel.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18551
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Upplever att folk är arga på mig

Post by Krokus »

Lite samma här. Om jag skriver ett sms/mail/chattmeddelande och inte får något svar, då blir jag rädd att personen är arg... Eller har dött.

"Varför svarar du inte? Har jag gjort något fel?" är en vanlig fras från mig.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58159
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Upplever att folk är arga på mig

Post by Nissegossen »

Gillar inte sms på mobilen, antingen ett mejl eller ett samtal på telefon. Att chatta är ute i det blå skriver så fingrarna blöder men eftersom jag inte kan fingersättningen blir det långfingervalsen och det tar för lång tid. Därav varken sms eller chatt. Hamnar i underläge direkt.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Upplever att folk är arga på mig

Post by Geta »

Folk var arga på mig, när jag försökte jobba trots diagnosen schizofreni.
Det gäller att hålla sig för sig själv.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18551
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Upplever att folk är arga på mig

Post by Krokus »

Geta,

Vilka? Kollegor? Familjen?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Upplever att folk är arga på mig

Post by Geta »

Det var familjen som absolut ville att jag skulle jobba. Jag hade höga krav på mig därifrån.
Mina arbetskollegor var inte så glada åt att jag jobbade. Min läkare ville att jag skulle jobba, trots att jag inte orkade. Jag satt i en rävsax. Det var skönt att få sjukersättning med sovmorgnarna.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23178
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Upplever att folk är arga på mig

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 11 May 2021, 07:56 Lite samma här. Om jag skriver ett sms/mail/chattmeddelande och inte får något svar, då blir jag rädd att personen är arg... Eller har dött.

"Varför svarar du inte? Har jag gjort något fel?" är en vanlig fras från mig.
Känner igen mig, men brukar inte fråga, brukar säga till mig själv att det bara är min föreställning, även det känns verkligt. När jag har psykoskänning är jag ofta rädd att folk dött. Under en psykos trodde jag min dåvarande tjej fått hjärnblödning och jag stod och storgrät i trappen. Grannarna kom ut och undrade vad som hänt. Det var pinsamt efteråt. :oops:
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Upplever att folk är arga på mig

Post by Geta »

Bodil Malmsten

Det ringer aldrig
Inte så här tidigt
Inte hos mig
Det är för tidigt
Döden.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6503
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Upplever att folk är arga på mig

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 11 May 2021, 12:37
Krokus wrote: 11 May 2021, 07:56 Lite samma här. Om jag skriver ett sms/mail/chattmeddelande och inte får något svar, då blir jag rädd att personen är arg... Eller har dött.

"Varför svarar du inte? Har jag gjort något fel?" är en vanlig fras från mig.
Känner igen mig, men brukar inte fråga, brukar säga till mig själv att det bara är min föreställning, även det känns verkligt. När jag har psykoskänning är jag ofta rädd att folk dött. Under en psykos trodde jag min dåvarande tjej fått hjärnblödning och jag stod och storgrät i trappen. Grannarna kom ut och undrade vad som hänt. Det var pinsamt efteråt. :oops:
Jaaa, vad har jag inte gjort under psykoser. Många pinsamma saker.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8150
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Upplever att folk är arga på mig

Post by wasp »

Geta wrote: 11 May 2021, 12:15 Det var familjen som absolut ville att jag skulle jobba. Jag hade höga krav på mig därifrån.
Mina arbetskollegor var inte så glada åt att jag jobbade. Min läkare ville att jag skulle jobba, trots att jag inte orkade. Jag satt i en rävsax. Det var skönt att få sjukersättning med sovmorgnarna.
Känner igen det här!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36869
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Upplever att folk är arga på mig

Post by Geta »

Jag tror att många vill att man ska gömma sig under en sten, när man har diagnosen schizofreni.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36626
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Upplever att folk är arga på mig

Post by memphis »

Jag tror också ofta att andra är arga på mig. Min familj, grannar, kassörskan, ja, alla jag träffar. Men de kan ju bara ha en dålig dag. Eller att jag läser in för mycket i situationen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply