Ska ta bort en plita med frysning

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Ska ta bort en plita med frysning

Post by memphis »

När jag var barn skar jag bort ett födelsemärke som stack ut som en vårta. Det gjorde skitont!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23235
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ska ta bort en plita med frysning

Post by Zoidar »

Safir wrote: 21 Mar 2024, 20:28
Jag vet. Har även ett födelsemärke som fastnar i kläderna och gör ont/rivs sönder men har fått nej av vc att ta bort den. :cry:
Kan väl inte vara överdrivet dyrt på privat klinik.

Kollade ett ställe i Malmö. Dyrare än jag trodde. 2000kr.

https://estetikcentrum.se/alla-operatio ... andringar/
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Ska ta bort en plita med frysning

Post by Krokus »

När jag var liten brukade jag riva sönder födelsemärken med naglarna. Om och om igen. Minns att pappa frågade varför det var blod på tröjan, men jag vågade inte erkänna vad jag hade gjort.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23235
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ska ta bort en plita med frysning

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 21 Mar 2024, 23:09 När jag var liten brukade jag riva sönder födelsemärken med naglarna. Om och om igen. Minns att pappa frågade varför det var blod på tröjan, men jag vågade inte erkänna vad jag hade gjort.
Ojdå, låter inte jättesunt. Min vän på gymmet hade finnar på ryggen. När han tränade sprack de och han fick blodfläckar på tröjan. Såg ut som ketchupfläckar. Gymägaren sa han fått in klagomål på det. Vi tyckte det bara var gnäll. Det var min vän som dog i hjärtinfarkt. Han är älskad och saknad. Hoppas jag får träffa dig igen F! Kanske med ett metspö i handen? Vem vet? (Det är ju inte omöjligt vi får fiska i Guds rike på den nya jorden. Nej, man spelar inte bara harpa i "himlen". :lol: )
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1683
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Ska ta bort en plita med frysning

Post by Safir »

Zoidar wrote: 21 Mar 2024, 21:24
Safir wrote: 21 Mar 2024, 20:28
Jag vet. Har även ett födelsemärke som fastnar i kläderna och gör ont/rivs sönder men har fått nej av vc att ta bort den. :cry:
Kan väl inte vara överdrivet dyrt på privat klinik.

Kollade ett ställe i Malmö. Dyrare än jag trodde. 2000kr.

https://estetikcentrum.se/alla-operatio ... andringar/
Beror på hur många. Jag har födelsemärke, några hudflikar men även seborroisk keratos och nåt som jag inte vet namnet på, sammanlagt kanske 40 st och då kostar det uppemot 10 000 om man ska ta bort alla.
Men det går ju att ta bort de värsta och avvakta med resten.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23235
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ska ta bort en plita med frysning

Post by Zoidar »

Safir wrote: 26 Mar 2024, 17:55
Beror på hur många. Jag har födelsemärke, några hudflikar men även seborroisk keratos och nåt som jag inte vet namnet på, sammanlagt kanske 40 st och då kostar det uppemot 10 000 om man ska ta bort alla.
Men det går ju att ta bort de värsta och avvakta med resten.
Uj ja, då blir det lite cash man får lägga ut.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Ska ta bort en plita med frysning

Post by Richard »

Jag tog bort ett födelsemärke själv med en superstark laser jag hade köpt från Kina. Det brände o lämnade kvar en ännu synligt brännskada.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23235
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ska ta bort en plita med frysning

Post by Zoidar »

En kompis tog bort födelsemärken med lödkolv. Blev faktiskt rätt bra.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Ska ta bort en plita med frysning

Post by Krokus »

Jag har en lödkolv i förrådet... Kanske kan prova. Vet inte om jag vågar. Lär göra skitont. Haha. Ska man rengöra med sprit innan? 8-) :?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23235
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ska ta bort en plita med frysning

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 02 Apr 2024, 07:59 Jag har en lödkolv i förrådet... Kanske kan prova. Vet inte om jag vågar. Lär göra skitont. Haha. Ska man rengöra med sprit innan? 8-) :?
Nej, nej, gör inte det Krokus! Med lite otur blir det fula brännmärken. Min vän är lite tokig! Hellre gå till privat mottagning och betala för det och få det gjort rätt.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18579
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Ska ta bort en plita med frysning

Post by Krokus »

Haha! Jag låter bli!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23235
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ska ta bort en plita med frysning

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 02 Apr 2024, 09:40 Haha! Jag låter bli!
Bra! :)
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply