Tvivlar på att jag bör träffa någon

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Tvivlar på att jag bör träffa någon

Post by Zoidar »

Jag är nog för konstig i huvudet för att ha ett förhållande. Känns som mina tidigare förhållanden lever kvar i mig trots att de är slut sedan länge. Jag är inte typen som bara kan avsluta och gå vidare. Rent praktiskt kan jag ju gå vidare, men frågan är hur lyckat det är med en förstörd hjärna. Sen har jag ju mina energiproblem på detta också. Det är skit helt enkelt.

Image
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8196
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Tvivlar på att jag bör träffa någon

Post by Richard »

Jag funkar inte i förhållanden. Jag bryr mig inte tillräckligt om den jag är tillsammans med. Jag har bara haft två riktiga förhållanden, o inget har varat ens ett år.

Sen skulle jag aldrig klara av att bo ihop med någon, har bott ihop typ två veckor o jag det gick mig på nerverna. Inte för att det var nått fel på henne, men jag måste ha min ensamtid större delen av dagen.

Dessutom är jag asexuell sen ca 3 år tillbaka.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18568
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tvivlar på att jag bör träffa någon

Post by Krokus »

Zoidar wrote: 07 Feb 2024, 22:16 Jag är nog för konstig i huvudet för att ha ett förhållande.
Jag försöker dölja så mycket som möjligt hur konstig jag är. Masking kallas det tydligen. Väldigt påfrestande och energikrävande. Ibland undrar jag vad jag har gett mig in på genom att leva ihop med min sambo. Vi har varit tillsammans i fem år. Men jag tycker om honom. Vet dock inte vad han ser hos mig.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Tvivlar på att jag bör träffa någon

Post by 1Dave »

Tror man kan vara rätt konstig och ändå ha ett förhållande. Ser till mig själv.
Rätt som det är klickar det.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tvivlar på att jag bör träffa någon

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 08 Feb 2024, 07:19 Jag försöker dölja så mycket som möjligt hur konstig jag är. Masking kallas det tydligen. Väldigt påfrestande och energikrävande. Ibland undrar jag vad jag har gett mig in på genom att leva ihop med min sambo. Vi har varit tillsammans i fem år. Men jag tycker om honom. Vet dock inte vad han ser hos mig.
Att du inte upphöjer dig själv i förhållandet är säkert en sak han uppskattar.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18568
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tvivlar på att jag bör träffa någon

Post by Krokus »

Zoidar,
Jag fattar ingenting. Förlåt! Skulle du kunna omformulera dig?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tvivlar på att jag bör träffa någon

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 08 Feb 2024, 11:20 Zoidar,
Jag fattar ingenting. Förlåt! Skulle du kunna omformulera dig?
Menar om du sagt att du förstår precis varför han vill vara ihop med dig, för du är så bra, då tyder det på narcisism. Att inte veta varför någon vill vara ihop med en innebär att man inte sätter sig själv som bättre än sin partner. Det är något bra. Om du förstår vad jag menar? Kan iof vara så att man har mindervärdeskomplex, men det är en annan fråga. :think:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tvivlar på att jag bör träffa någon

Post by Zoidar »

1Dave wrote: 08 Feb 2024, 09:24 Tror man kan vara rätt konstig och ändå ha ett förhållande. Ser till mig själv.
Rätt som det är klickar det.
Får väl hoppas något klickar snart då? :geek:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18568
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tvivlar på att jag bör träffa någon

Post by Krokus »

Ja ok, då fattar jag! 🙂
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply