Polisen har skadat mig för livet!

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Polisen har skadat mig för livet!

Post by Richard »

Jag anklagar faktiskt polisen för att ha orsakat en del av min paranoia. Jag är inte arg, eller har nått emot polisen, jag brukar hälsa när jag möter polisbilar med min sparkcykel.

Men när dom tog mig på väg till min sysselsättning, ungefär halvvägs. Jag såg att det stod en polisbuss lite längre bort o tänkte att de kanske har trafikkontroll, men så kom det fram några civilklädda o visade sina brickor när jag kom på min cykel. Sen kom de uniformerade från polisbussen o visiterade mig.

De hade alltså spanat på mig o visste vilken väg jag skulle cykla! Det satt säkert nån utanför min lägenhet o sa; -Han cyklar på väg nu! Innan de tog mig halvvägs. Detta var alltså 2016. Visst, dom var vänliga o så, så det är inte direkt dom jag skyller på. Men i.o.m. att jag blev vräkt i den vevan, så fick jag läggas in på psyk i Helsingborg, efter att jag dragit i mig alla Imovane tillsammans med vodkan.

Det var då de spärrade av hela kvarteret i ett helt dygn för dom trodde jag hade bomber o kemvapen hemma, eftersom min f.d. väninna sagt det till polisen. Jag hade inte ett dugg farliga saker hemma! O de tog mina datorer o gick igenom dom! Det är integritetskränkande! De ringde o frågade efter lösenordet o jag gav dom det eftersom jag ändå hade okrypterat Windows då, så det kunde man komma förbi även utan lösenord.

Det har snart gått 8 år sen, o jag har inte hört nått mer, inte ens fått nått papper om att det är nerlagt eller så! Fick tillbaka mina datorer efter några månader.

Så, hela den situationen gjorde mig väldigt dålig, så ser jag att det står en polisbuss eller t.o.m. bara en polisbil, så känner jag mig övervakad o paranoid för jag minns tillbaka när dom tog mig o jag var helt oskyldig!

En ursäkt kunde man fått i.a.f!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by Zoidar »

En gång blev min bror beskylld för att han körde en stulen bil. Två poliser stoppade honom. Sen sa de: "Oj, vi såg visst fel." Ingen ursäkt där heller. Väldigt inkompentent handlande. Men iaf polisen har att göra nu med alla skjutningar och sprängningar. I stort gör de ett bra jobb.

Om polisen får en anmälan att du har bomber hemma måste de ta det på allvar och göra husrannsakan. I första hand borde din väninna be dig om ursäkt. Det var ju hennes fel. Fast dåligt att det tog så lång tid att få tillbaka datorerna. Förstår också du blivit lite paranoid.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36931
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by Geta »

Richard,

Du vill ofta retas med att göra på gränsen till olagliga saker.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by Richard »

Geta, jo, det är förstås sant. Men det mesta jag gjort har varit av ren nyfikenhet.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36678
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by memphis »

Jag har mestadels positiva erfarenheter av poliser. De har hjälpt mig ett par tre eller fyra gånger när jag behövt det.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36931
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by Geta »

Jag har också positiv erfarenhet av polisen. De körde mig till psyket en gång 1984.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by Cosmos »

Min syn på poliser är lite kluven. Jag har ofta blivit föremål för deras intresse men många ggr har det varit välförtjänt. Men en gång när de plockade mig var de väldigt brutala och tryckte ner mitt ansikte i snön så jag inte kunde andas. Andra har varit obehagliga och trakasserat mig. Ytterligare andra gånger har de velat hjälpa mig, varit seriöst bekymrade. Det har varit när jag mått dåligt och varit ute för att avreagera mig.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by Cosmos »

Felpost.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by Richard »

Jo visst, de har alltid varit vänliga mot mig, första gången de kom var samma natt som diskoteksbranden i Göteborg. Då hade jag slagit min pappa o de kom o körde mig till psyket.

Men det är bara det där att de hade koll på vilken väg jag kom cyklande som nojar mig...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by Zoidar »

Richard wrote: 05 Mar 2024, 04:15 Jo visst, de har alltid varit vänliga mot mig, första gången de kom var samma natt som diskoteksbranden i Göteborg. Då hade jag slagit min pappa o de kom o körde mig till psyket.

Men det är bara det där att de hade koll på vilken väg jag kom cyklande som nojar mig...
Kan det varit en ren rutininsats? Då bör de iof inte visitera dig. Jag blev visiterad som grabb när jag och kompisarna var ute och smällde smällare på natten. Någon hade ringt polisen. Polisen sa att det likväl kunde varit ett finkalibrigt gevär.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by Richard »

Zoidar wrote: 06 Mar 2024, 05:46
Richard wrote: 05 Mar 2024, 04:15 Jo visst, de har alltid varit vänliga mot mig, första gången de kom var samma natt som diskoteksbranden i Göteborg. Då hade jag slagit min pappa o de kom o körde mig till psyket.

Men det är bara det där att de hade koll på vilken väg jag kom cyklande som nojar mig...
Kan det varit en ren rutininsats? Då bör de iof inte visitera dig. Jag blev visiterad som grabb när jag och kompisarna var ute och smällde smällare på natten. Någon hade ringt polisen. Polisen sa att det likväl kunde varit ett finkalibrigt gevär.
Nja, det var ju mig dom var ute efter. Dom tog mina nycklar o spärrade av kvarteret dagen efter.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Polisen har skadat mig för livet!

Post by Zoidar »

Jaja, just det!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply