Vid bilder på forumet höjs ljuset på min mobil

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Vid bilder på forumet höjs ljuset på min mobil

Post by Zoidar »

Vet inte vad det beror på om det är google som är orsaken eller mobilen, men så fort det kommer en .img bild på forumet höjs ljuset på skärmen. Extremt störande! Om någon vet om eller var man kan stänga av detta vore jag tacksam.
Last edited by Zoidar on 29 Feb 2024, 00:43, edited 1 time in total.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1769
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Vid bilder på forumet höjs ljuset på min mobil

Post by Inwatto »

Du måste ange märke på mobilen och gärna också vilket OS version du har. Jag har Apple iPhone 11 med iOS 17.3.1 men kör alltid med datorn, så jag har inte sett det problemet alls. Möjligen kan vissa appar höja ljuset när man visar en biljett med QR-kod (bild) till Skånetrafiken. Det kanske är därför som din mobil gör så med bilder i forumet?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vid bilder på forumet höjs ljuset på min mobil

Post by Zoidar »

Inwatto wrote: 28 Feb 2024, 21:22 Du måste ange märke på mobilen och gärna också vilket OS version du har. Jag har Apple iPhone 11 med iOS 17.3.1 men kör alltid med datorn, så jag har inte sett det problemet alls. Möjligen kan vissa appar höja ljuset när man visar en biljett med QR-kod (bild) till Skånetrafiken. Det kanske är därför som din mobil gör så med bilder i forumet?
Ska testa om det är samma med Firefox. Jag har Samsung Galaxy Z Fold 4. Vet inte var jag hittar OS version.

Edit: Med firefox ändras inte ljuset. Borde väl vara en inställning då i webläsaren?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply