Vilken kritik mot förvaltningsrätten känner ni till?

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Arne
Blymedlem
Posts: 19
Joined: 16 Feb 2024, 07:05

Vilken kritik mot förvaltningsrätten känner ni till?

Post by Arne »

Förvaltningsrätten har fått kritik från olika håll gällande ÖPT/LPT. Bl.a. för att det är extremt ovanligt att domstolen dömer något annat än vad den ansökande läkaren sökt om.

Känner du till något mer och vad?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36922
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vilken kritik mot förvaltningsrätten känner ni till?

Post by Geta »

1998 var jag inne hos Förvaltningsrätten eller Länsrätten som det hette då. Rätten tog då inte hänsyn till läkarens argument, när de dömde. Sanningen var att överläkaren hade inte ens träffat mig, när jag var vaken utan nedsövd. Han hade inte en susning. Det märkte advokaten som talade med mig två gånger.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vilken kritik mot förvaltningsrätten känner ni till?

Post by Fantasio »

Jag har varit uppe i förvaltninsrätten ett par tre gånger o de har alltid gått på läkarens linje, fortsatt LPT. Min advokar arvoderades drygt 5000 spänn, vilket jag trodde att jag skulle få betala.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36922
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vilken kritik mot förvaltningsrätten känner ni till?

Post by Geta »

Jag fick ett brev från advokaten senare. Han erbjöd sina tjänster om jag behövde mer hjälp.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply