Journaler saknas

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Journaler saknas

Post by Koi »

Mina journaler saknas 2019-2020. Var inlagd på en avdelning. Det går inte ens att söka på den avdelningen. Den är helt raderad. Vad gör man då? Vem frågar man? Öppenvården lär ju inte hjälpa mig. De är privat och slutenvården tillhör regionen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36917
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Journaler saknas

Post by Geta »

Vad vill du veta i journalen?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18566
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Journaler saknas

Post by Krokus »

Finns avdelningen kvar rent fysiskt? Ring dem i så fall. Annars kan det hända att Socialstyrelsen har koll.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Journaler saknas

Post by Koi »

Geta wrote: 12 Mar 2024, 03:46 Vad vill du veta i journalen?

Tänkte kolla ect. Nu finkar det magiskt igen. Men bas till 2021
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36917
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Journaler saknas

Post by Geta »

Fick du ECT då. Hur många- minns du det?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Journaler saknas

Post by Koi »

Geta wrote: 13 Mar 2024, 14:44 Fick du ECT då. Hur många- minns du det?
9 st. Vaknade under 7:e behandlingen. Såg att det var 2021. Så tre år sedan. Minns inte så mycket. Jag är som dement när jag ska komma ihåg saker.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1683
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Journaler saknas

Post by Safir »

Koi wrote: 11 Mar 2024, 21:48 Mina journaler saknas 2019-2020. Var inlagd på en avdelning. Det går inte ens att söka på den avdelningen. Den är helt raderad. Vad gör man då? Vem frågar man? Öppenvården lär ju inte hjälpa mig. De är privat och slutenvården tillhör regionen.
En mottagning jag gått på stängdes och då fick den ett annat namn i journalen som även gick bakåt i tiden, så avdelningen du var på kanske har lagts ner och/eller slagits ihop med en annan och fått nytt namn? Har du provat söka på "ECT" eller nåt annat passande ord, i hela journalen?

Har psyk i regionen nåt som heter "journalarkiv och tjänster" eller liknande, på 1177? Isf kan du prova skicka begäran om journalkopia via den tjänsten.

Kan även vara så att de dolt de anteckningarna för dig, medvetet eller omedvetet.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Journaler saknas

Post by Koi »

Safir wrote: 19 Mar 2024, 21:23
Koi wrote: 11 Mar 2024, 21:48 Mina journaler saknas 2019-2020. Var inlagd på en avdelning. Det går inte ens att söka på den avdelningen. Den är helt raderad. Vad gör man då? Vem frågar man? Öppenvården lär ju inte hjälpa mig. De är privat och slutenvården tillhör regionen.
En mottagning jag gått på stängdes och då fick den ett annat namn i journalen som även gick bakåt i tiden, så avdelningen du var på kanske har lagts ner och/eller slagits ihop med en annan och fått nytt namn? Har du provat söka på "ECT" eller nåt annat passande ord, i hela journalen?

Har psyk i regionen nåt som heter "journalarkiv och tjänster" eller liknande, på 1177? Isf kan du prova skicka begäran om journalkopia via den tjänsten.

Kan även vara så att de dolt de anteckningarna för dig, medvetet eller omedvetet.
Så de kan dölja anteckningar?
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1683
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Journaler saknas

Post by Safir »

Koi wrote: 19 Mar 2024, 22:44
Safir wrote: 19 Mar 2024, 21:23
Koi wrote: 11 Mar 2024, 21:48 Mina journaler saknas 2019-2020. Var inlagd på en avdelning. Det går inte ens att söka på den avdelningen. Den är helt raderad. Vad gör man då? Vem frågar man? Öppenvården lär ju inte hjälpa mig. De är privat och slutenvården tillhör regionen.
En mottagning jag gått på stängdes och då fick den ett annat namn i journalen som även gick bakåt i tiden, så avdelningen du var på kanske har lagts ner och/eller slagits ihop med en annan och fått nytt namn? Har du provat söka på "ECT" eller nåt annat passande ord, i hela journalen?

Har psyk i regionen nåt som heter "journalarkiv och tjänster" eller liknande, på 1177? Isf kan du prova skicka begäran om journalkopia via den tjänsten.

Kan även vara så att de dolt de anteckningarna för dig, medvetet eller omedvetet.
Så de kan dölja anteckningar?
Jag antar det. I min region döljer de alla diagnoser inom regionens psykiatri så nog kan de väl dölja anteckningar också.
Händer ju att de anser att patienten skulle må sämre av att läsa anteckningar så då måste de inte visa dem för en. Kan vara så att de tänkte så då när du var inlagd och sen har de inte "öppnat" anteckningarna för dig.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Journaler saknas

Post by Koi »

Kanske
Post Reply