Haldol vs Abilify

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Haldol vs Abilify

Post by amandara »

Jag gick upp 20 kg på 3 månader av mirtazapin. Jag har inte hämtat mig än - det var 6 år sen och jag ligger fortfarande kvar på den ”nya” vikten. Till mitt ohöljda förtret.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Haldol vs Abilify

Post by Koi »

amandara wrote: 19 Mar 2024, 17:37 Jag gick upp 20 kg på 3 månader av mirtazapin. Jag har inte hämtat mig än - det var 6 år sen och jag ligger fortfarande kvar på den ”nya” vikten. Till mitt ohöljda förtret.
Mirtazapin. Aldrig mer. Dubblade min vikt på ett år. Vägde 140 kg. Var för dålig att förstå att jag gick upp i vikt. Åt tills jag kräktes och fortsatte äta. Vaknade till när jag fick Abilify. Hade Fluanxol från början men slutade med dem när tabletterna var slut i burken. Blev skitarg på min läkare som inte satte stopp tidigare. Hon måste ju ha sett att jag ökade kopiöst i vikt.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3483
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Haldol vs Abilify

Post by 1Dave »

La med på mig massa kilo på Mirta och Olanzapin.
Admin1

Re: Haldol vs Abilify

Post by Admin1 »

I USA finns det olanzapin tabletter med semidorfan, som halverar viktuppgången. Men i USA är risperidon, Abilify och quetiapin största preparaten. Bara 3 % får olanzapin.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Haldol vs Abilify

Post by zoegas »

Av nån anledning så skiter de i viktuppgång? Går man upp för mycket så är det ju dödligt. Aldrig fått klart för mig varför det är så. Det är ju bara vissa av pillerna som ger det ju.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Haldol vs Abilify

Post by Geta »

Ja, läkarna bortser för viktuppgången. Det är inget som de lägger vikt vid. Inte heller att det utlöser diabetes 2.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply