Ny psykolog

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Ny psykolog

Post by Koi »

Zoidar wrote: 22 Mar 2024, 19:58 Min nya psykolog verkar bra. Berättade om min problematik med både energier och mer praktiska och psykologiska problem. Jag gillar henne redan. :)

Hon förstod att behandlingen måste ske på mina villkor. Vi pratade också om vad som blivit fel med förra psykologen.
Vad skönt att det blev ett bra möte. Själv har jag tappat all förtroende för psykologer som yrkesgrupp. Träffat så många stolpskott.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23277
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ny psykolog

Post by Zoidar »

Jo, känns bra så här långt med henne.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23277
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ny psykolog

Post by Zoidar »

Koi wrote: 05 Apr 2024, 22:29
Vad skönt att det blev ett bra möte. Själv har jag tappat all förtroende för psykologer som yrkesgrupp. Träffat så många stolpskott.
Jag är bara rädd att det ska bli som med min förra psykolog att jag blir ostabil. Vill verkligen inte behöva avsluta pga det.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Ny psykolog

Post by Koi »

Jag hoppas det går bra.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23277
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ny psykolog

Post by Zoidar »

Koi wrote: 06 Apr 2024, 10:05 Jag hoppas det går bra.
Tack! :)
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1773
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Ny psykolog

Post by Inwatto »

För 25 år sedan gick jag hos psykolog i intensivterapi, dvs två ggr i veckan. Då lade jag märke till att jag blev ostabil över första sessionen men stabil igen efter andra sessionen den veckan. Det är nog meningen att man ska bli lite instabil för att hjärnan ska utvecklas. Hoppas du klarar det. Lycka till!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36978
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ny psykolog

Post by Geta »

Det tror jag också. Annars tar det inte. Det är meningen att man ska möblera om i hjärnan.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6522
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Ny psykolog

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 06 Apr 2024, 10:00
Koi wrote: 05 Apr 2024, 22:29
Vad skönt att det blev ett bra möte. Själv har jag tappat all förtroende för psykologer som yrkesgrupp. Träffat så många stolpskott.
Jag är bara rädd att det ska bli som med min förra psykolog att jag blir ostabil. Vill verkligen inte behöva avsluta pga det.
björk lärde mig att det heter instabil. Så nu säger jag aldrig "ostabil". :)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23277
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ny psykolog

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 06 Apr 2024, 19:14 björk lärde mig att det heter instabil. Så nu säger jag aldrig "ostabil". :)
Sökte på det. Verkar som att båda formerna är godkända.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8210
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Ny psykolog

Post by Richard »

Labil kan man också säga.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23277
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ny psykolog

Post by Zoidar »

Richard wrote: 07 Apr 2024, 06:39 Labil kan man också säga.
Tycker labil låter som väldigt ostabil. Ostabil känns inte starkt. Skulle säga labil är värst, sen instabil och sist ostabil om man nu kan rangordna.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23277
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ny psykolog

Post by Zoidar »

Misstänker att senaste besöket hos min psykolog ökat ångesten i mina fötter. Tror det var det som hände när jag fick blackout. Funderar på att avsäga mig psykolog. Det verkar inte funka för mig.

Tråkigt men jag har begränsningar pga kundalini. T.ex. har jag svårt att springa för det ger mig mer energi i fötterna och mer ångest. Jag kan inte heller ha mina fötter i en balja med varmt vatten av liknande orsak. Ett tag hade jag problem med att gå vid havet. Klarade inte energin vid havet. Ett tag klarade jag inte bullriga miljöer o.s.v. o.s.v.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply