Påven kysser fötter på fångar

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23277
Joined: 10 May 2021, 16:12

Påven kysser fötter på fångar

Post by Zoidar »

Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36980
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Påven kysser fötter på fångar

Post by Geta »

1966 var jag på audiens med påven i S:t Peterskyrkan. Han bars in i en stol. Det gick som ett sus genom publiken. Jag utsattes för så kallad frottering av någon bakom mig.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23277
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Påven kysser fötter på fångar

Post by Zoidar »

Geta wrote: 30 Mar 2024, 12:22 1966 var jag på audiens med påven i S:t Peterskyrkan. Han bars in i en stol. Det gick som ett sus genom publiken. Jag utsattes för så kallad frottering av någon bakom mig.
:lol: Var det trevligt?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36980
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Påven kysser fötter på fångar

Post by Geta »

Att utsättas för sexuella trakasserier under påvens audiens var överraskande och inte så trevligt. Det var likadant på bussar i Rom.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12674
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Påven kysser fötter på fångar

Post by zoegas »

Du skulle haft mig med dig så hade jag nitat dem.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36980
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Påven kysser fötter på fångar

Post by Geta »

Då hade nog Schweizergardet ingripit.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23277
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Påven kysser fötter på fångar

Post by Zoidar »

Geta wrote: 30 Mar 2024, 16:14 Att utsättas för sexuella trakasserier under påvens audiens var överraskande och inte så trevligt. Det var likadant på bussar i Rom.
Nämen, det var väl inte sexuella trakasserier? Det är väl lite att ta i? Eller?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12674
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Påven kysser fötter på fångar

Post by zoegas »

Tafsa framför påven är ju inte klokt. Om Gud ser nått så är det väl det.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18603
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Påven kysser fötter på fångar

Post by Krokus »

Zoidar,

Skulle du vilja bli masserad eller rörd vid, av en främling mot din vilja? På känsliga ställen, t ex rumpan.

Jag hatar när folk gör sånt på konserter. Jag vet ju inte vem jag ska ge en rak höger. På en konsert sparkade jag bakåt om och om igen. Killen som fick sparkarna var inte glad. Jag sa till honom vad som hade hänt, och bad om ursäkt för att jag träffade (kanske) fel person. Killen sa bara "gör inte om det". :roll:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18603
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Påven kysser fötter på fångar

Post by Krokus »

Nä, jag blir irriterad över att vissa (både män och kvinnor) inte har lärt sig av me too. Sexuella övergrepp är inte ok.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23277
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Påven kysser fötter på fångar

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 30 Mar 2024, 19:38 Zoidar,

Skulle du vilja bli masserad eller rörd vid, av en främling mot din vilja? På känsliga ställen, t ex rumpan.

Jag hatar när folk gör sånt på konserter. Jag vet ju inte vem jag ska ge en rak höger. På en konsert sparkade jag bakåt om och om igen. Killen som fick sparkarna var inte glad. Jag sa till honom vad som hade hänt, och bad om ursäkt för att jag träffade (kanske) fel person. Killen sa bara "gör inte om det". :roll:
Jag har varit med om att folk trycker sig mot en på koncerter. Jag nog mest tänkt att det är så på koncerter.

Tryckte mig förbi en kille vid en kassa en gång. Mitt skrev nuddade hans rumpa. Såg att han höll på att tända till, men han lugnade sig när förstod vad det handlade om, att det inte var med vilje.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18603
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Påven kysser fötter på fångar

Post by Krokus »

Det är inte jättekul med killar som juckar på en med hård kuk, när man är på konsert. Eller gräver med fingrarna om man har shorts på sig. Jag har även sett tjejer bli kladdade på brösten på konserter. I publiken alltså.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply