har mina föräldrar begått brott mot mig?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
killet08
Magnesiummedlem
Posts: 27
Joined: 17 Dec 2023, 08:23

har mina föräldrar begått brott mot mig?

Post by killet08 »

Jag delade rum med brorsan och det bodde 4 vuxna i min familj som hade arbetslön plus jag alltså 4 totalt om man räknar med mina bidrag. Jag betalade 100% av mina bidrag som bostadstillägg, aktivitetsersättning, handikappbidrag, studiebidrag och åt i gymnasiet tills jag var 24 och fick gratis sl-kort som mina syskon använde. Sedan fick jag jobb i samhall i 4 månader och betalade 100% av den också. Jag blev misshandlad delade ut tidningar mellan 13-20 årsåldern fram till 22.00 efter skolan. Alltså jag beskriver inte de värsta sakerna bara ekonomiska och arbetsmässiga. Jag gick till tvättstugan 2 gånger fram och tillbaka med 6 familjemedlemmars kläder kanske 4 gånger i veckan och hämtade brorsan från dagis och senare skolan. När jag gick och köpa kebab så sa mormor att de gav för lite sås då fick jag gå tillbaka och säga till de om det. Jag hämtade syrran som är 1,5 år yngre från t-banan för att hon tyckte det var läskigt att gå hem själv eller följa med henne till affären när hon skulle köpa smink osv. Jag fick hämta min brorsa cykel när han trodde att han inte tog med sig den till skolan utöver att jag fick hämta honom från skolan.
User avatar
Kloppe
Terbiummedlem
Posts: 2423
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: har mina föräldrar begått brott mot mig?

Post by Kloppe »

Det låter otroligt hårt...
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12680
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: har mina föräldrar begått brott mot mig?

Post by zoegas »

Ta aldrig kontakt med dem igen.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18608
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: har mina föräldrar begått brott mot mig?

Post by Krokus »

Låter som att du fick bli vuxen för tidigt. :(
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: har mina föräldrar begått brott mot mig?

Post by memphis »

Du har haft det hårt killet08. Påminner mig lite om min egen barndom som innebar en del arbete, fast du hade det värre än mig.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
killet08
Magnesiummedlem
Posts: 27
Joined: 17 Dec 2023, 08:23

Re: har mina föräldrar begått brott mot mig?

Post by killet08 »

ja men sedan ska man veta att jag fick medeciner som haldol och risperdal och de gav te med dessa och sa drik te annars får du inte fiska med oss. Sedan när jag vägrade så tvingade de i mig det under fisket så att jag fröss och darrade under filten i nästan 30 plus grader. Sedan en dag när jag sov sa pappa vakna det kommer folk från psykiatrin och jag undrade vad var det frågan om och sen ljög han om att jag bråkade helt oprovoserat så pass utan anledning att jag är mer rädd för mina föräldrar än lik. Han sa bl.a. till psykiatrikerna att jag inte kan göra kaffe så då gjorde jag en kopp för att bevisa. Har suttit en gång vit matbordet och helt utan att jag sa ett enda ord eller något så örfilade han mig och vid ett annat tillfälle släppte han ut mig ca 2-3 km mitt på vintern mig från bilen så att jag fick gå hem själv. Min pappa gjorde min mamma som inte äns varit 15 och halvt med barn när han själv var 33. Jag fick t.o.m hämta varige softairgun kula fram och tillbaka som min brorsa sköt. Min brorsa fick lergigan direkt efter maten, så han gick upp i vikt på grund av trötthet efter maten, och blev servad på ett märkligt sätt så att han inte äns kunde sträcka efter en boll utan jag fick ge honom den och han matades mycket och blev jätte fet. I gymnasiet gick jag med 2 nästan okontaktbara autistiska och blev som en kändis med min vikt upp och nedgång först när jag fick mycket neuroleptika och sedan gick upp från under 60kg trots att jag var 181 lång till 130 typ och sedan när jag bytte ut medecinen mot vatten så gick jag ner till 87 och sean när jag fick tillbaka medecinen gick upp till 142 kg. Jag har aldrig haft ett fritt liv bara jobba, medecineras och misshandlas medan nu när jag är ä rättsykiatrin så slipper jag medeciner för ett halvt år tillbaka och tjänar 11500 kr i månaden har över 100 grattis tv-kanaler, med mera.
killet08
Magnesiummedlem
Posts: 27
Joined: 17 Dec 2023, 08:23

Re: har mina föräldrar begått brott mot mig?

Post by killet08 »

jag tar kontakt med de för jag tycker synd om brorsan för att brorsan tycker jag ska göra det för att han jobbar med en lön på över 30 000 kr och behöver inte betala ett enda öre om han inte vill och han bor ensam i eget rum och mormor har dött för några år sedan medan jag satt i rättpsykiatrin och flyttat har flyttat hemifrån redan innan jag flyttade hemifrån så brorsan bor ensam med mamma och pappa och de har 2 lediga rum t.o.m. och mamma klarar bara jobba halv tid med hemtjänst när min mormor dog och jag flyttade hemifrån. Jag förstår inte hur psykiatrin liksom kan tro och lyssna på mina föräldrar de var rent ut sagt elaka mot mig och Gunilla Lindström sa under ett möte ja som ni förstår är dennaperson utvecklingsstörd med tydlig ton och grimarse. När jag sökte jobb så skrev pappa ut telefonnumren och sa till psykiatrin att jag ringer konstiga företag och ska medecineras fast de var vanliga jobb och psykiatrin ville inte kolla upp dessa nummer.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: har mina föräldrar begått brott mot mig?

Post by memphis »

Killet, om du delar upp texten i stycken så är det lättare att läsa.

Så här. Ett mellanrum i texten. Då blir det mer lättläst.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply