Går det motionera bort kilon när man äter som man brukar?

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23491
Joined: 10 May 2021, 16:12

Går det motionera bort kilon när man äter som man brukar?

Post by Zoidar »

Jag har satt i mig 4000 kcal idag. Blev inte nöjd så åt tills jag blev nöjd. Det sägs att kosten är 85% av effekten och träning 15% när det gäller viktnedgång. Vet inte hur bra de siffrora stämmer. Skulle ändå vara kul att kunna äta vad man vill och ändå vara i bra form.

1 timmes promenad bränner ca 300 kcal. Det innebär att jag måste promenera 5 timmar per dag för att bränna 1500 kcal, vilket jag nog behöver om jag ska äta som idag. Nog bara elitidrottare som motionerar så mycket.

Länge letat efter en quick fix. På lång sikt har inget helt fungerat. Nu försöker jag komma på något nytt smart.

Image
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6642
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Går det motionera bort kilon när man äter som man brukar?

Post by Hercules723 »

Jag har lyckats gå ner 9 kg bara genom att äta mindre portioner. Ingen träning alls. Mycket soppdiet.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37231
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Går det motionera bort kilon när man äter som man brukar?

Post by Geta »

Zoidar,

Jag tror att ditt verkliga problem är något annat än ditt
kropps utseende.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18735
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Går det motionera bort kilon när man äter som man brukar?

Post by Krokus »

Zoidar,

Tror inte att siffrorna stämmer, att kosten skulle vara en viss procent av viktnedgång. Det är däremot enklare att gå ned genom att äta mindre, än att röra sig mer.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23491
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Går det motionera bort kilon när man äter som man brukar?

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 01 Jul 2021, 10:53 Zoidar,

Tror inte att siffrorna stämmer, att kosten skulle vara en viss procent av viktnedgång. Det är däremot enklare att gå ned genom att äta mindre, än att röra sig mer.
Siffrorna kom från internerdoktorn Eric Berg. Nog att ta med en nypa salt.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Martina
Litiummedlem
Posts: 352
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Går det motionera bort kilon när man äter som man brukar?

Post by Martina »

Visssa blir hungriga av att motionera och överäter efteråt. Då blir det svårt att minska vikten.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23491
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Går det motionera bort kilon när man äter som man brukar?

Post by Zoidar »

Martina wrote: 10 Jul 2021, 18:02 Visssa blir hungriga av att motionera och överäter efteråt. Då blir det svårt att minska vikten.
Sant! Lätt man unnar sig något riktigt kaloririkt efter träning, man har ju varit duktig.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23491
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Går det motionera bort kilon när man äter som man brukar?

Post by Zoidar »

Vill dock tillägga att när man motionerar får man något annat tänka på än bara på mat. All typ av aktiv sysselsättning är nog bra för att inte stressäta.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8284
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Går det motionera bort kilon när man äter som man brukar?

Post by wasp »

Zoidar wrote: 11 Jul 2021, 03:46 Vill dock tillägga att när man motionerar får man något annat tänka på än bara på mat. All typ av aktiv sysselsättning är nog bra för att inte stressäta.
Stressäter du? Jojobantar? Du verkar vräka i dig mat, två Big Mac t ex. En räcker kanske?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23491
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Går det motionera bort kilon när man äter som man brukar?

Post by Zoidar »

wasp wrote: 11 Jul 2021, 04:17
Stressäter du? Jojobantar? Du verkar vräka i dig mat, två Big Mac t ex. En räcker kanske?
Stressäter gör jag. Jojobantar tycker jag inte. Hållt mig stabilt kring 85kg senaste halvåret, tror jag. Jag tog ju ingen pommes eller läsk. :lol:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply