När behöver du Viska som mest?

Om frågor och problem med sajten. Förbättringsförslag.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36982
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: När behöver du Viska som mest?

Post by Geta »

Ja, när det blev känt hos arbetsgivaren att jag har schizofreni blev det tack och adjö. Jag får aldrig komma tillbaka sa de- det sista. Men idag är jag tacksam. Jag hamnade inte på bar backe. Jag fick sjukersättning.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3490
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: När behöver du Viska som mest?

Post by 1Dave »

Jag skulle inte klara att gå tillbaka till det arbetet jag hade tidigare iaf.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8210
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: När behöver du Viska som mest?

Post by Richard »

Jag hittade Viska 2011 o tyckte om att prata med andra i samma situation, d.v.s. med psykisk ohälsa. Flashback fanns ju, men det är så dålig stämning där, även om man får trevliga svar också. Men jag trivdes med Viska o tyckte det var synd att släppa kontakten med alla. Vi liksom "känner" ju varandra väl, även om de flesta inte träffats IRL, eller en är öppna med vem man är. Så jag tog på mig att driva forumet vidare.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: När behöver du Viska som mest?

Post by Fantasio »

Det är alltid trevligt att "umgås" lite med er andra. Själv har jag kommit ur lägenheten för matinhandling och fick träffa lite folk och även säga hej till kassörskan. Men lite mer socialt umgänge behöver jag. Kanske inte varje dag, men då och då.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: När behöver du Viska som mest?

Post by memphis »

Läkaren som jag träffade tyckte också att jag behövde komma ut mer och aktivera mig. Vet inte vad han hade i åtanke, men jag är öppen för förslag. Ibland är jag så less på mitt liv. Ganska ofta faktiskt. Något nytt kunde pigga upp mig, typ ett aktivitetshus. Men vad jag vet finns inget sådant här i denna lilla håla.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply