Är det viktigare för mannen än för kvinnan att partnern är snygg?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply

Är det viktigare för mannen än för kvinnan att partnern är snygg?

Ja, tror det!
6
60%
Nej, tror det är samma för båda könen.
3
30%
Osäker/vet ej
1
10%
 
Total votes: 10

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23292
Joined: 10 May 2021, 16:12

Är det viktigare för mannen än för kvinnan att partnern är snygg?

Post by Zoidar »

Jag kommer ibland på mig med att vara fixerad vid kvinnans utseende. Skulle jag kunna tänka mig vara ihop med en kvinna jag inte tycker är snygg om hon hade en fantastisk personlighet? Troligtvis inte! Tror inte kvinnor är lika fixerade vid mannens utseende som mannen vid kvinnans. Det kanske är biologiskt betingat, men kan känna mig bra ytlig ibland.

Vad tänker ni om detta?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Är det viktigare för mannen än för kvinnan att partnern är snygg?

Post by Geta »

Det kan vara viktigare med insidan än utsidan på en kvinna. En snygg kvinna kan vara helt fixerad vid sitt utseende.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18608
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Är det viktigare för mannen än för kvinnan att partnern är snygg?

Post by Krokus »

Jag vet inte hur män tänker när det gäller utseende. Däremot har jag tidigare haft sex med killar/män som varit fula (enligt mig). Jag har då fått leta efter detaljer som sett bra ut, t ex fina ögon eller nåt, när resten har sett ut som "kom och hjälp mig". Hehe, jag var inte så kräsen förr. Bara jag fick göra utlopp för sex som självskadebeteende. Väldigt friskt beteende! Eller inte. 8-) :?

Hur som helst är det helt klart bäst med fin in- och utsida.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Är det viktigare för mannen än för kvinnan att partnern är snygg?

Post by memphis »

Tror att kvinnor generellt accepterar mera fel och brister när det gäller utseende. Vi accepterar tillexempel att män blir skalliga och har lite utstående mage. Viktigt för oss kvinnor är främst att hitta en bra far till våra barn. Nån med bra humör och bra försörjningsförmåga.
Men det finns givetvis undantag, både män som är väldigt accepterande, och kvinnor som inte är det.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8212
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Är det viktigare för mannen än för kvinnan att partnern är snygg?

Post by Richard »

Jag tror att det är samma.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Är det viktigare för mannen än för kvinnan att partnern är snygg?

Post by memphis »

Jag tror att det främst är instinkter som styr vilken partner man föredrar. Inte så mycket medvetna beslut. Fast ibland ser man raka motsatsen. En man som valt en kvinna med bara ett halvt ansikte. Extremfallet då.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply