EU-valet

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: EU-valet

Post by memphis »

Precis så brukar jag också säga. Ska man kunna klaga så måste man gå och rösta. Eller göra det via brev eller telefon. Hur det nu funkar...
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23286
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: EU-valet

Post by Zoidar »

Ja, väl lika bra att rösta. Min lärare sa alltid att man skulle rösta för att visa att man vill ha kvar demokrati.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Jocke
Cesiummedlem
Posts: 12595
Joined: 10 May 2021, 16:35

Re: EU-valet

Post by Jocke »

Vad konstigt, jag vet ännu inte vad hela eu-valet handlar om den här gången. Folklistan verkar ha pengar, men nä det blir knappast dem trots sossen i partiet, nä!
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21965
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: EU-valet

Post by MsTibbs »

Jag ska rösta. Blir väl Liberalerna som vanligt.
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8188
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: EU-valet

Post by wasp »

Ja, jag ska rösta. That's all!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: EU-valet

Post by memphis »

Vet faktiskt inte vad jag ska rösta på.

Sossarna tycker jag krystar fram gnäll och kritik mot sittande regering. Det är som att de har lite att komma med just nu.

Moderaternas ledare statsministern tycker jag sköter sig bra, men patiets attityd mot t ex sjukdom, samt korruptionen med Kinberg Batra, ja deras grundfilosofi mest, håller jag inte med om.

Centern och Liberalerna verkar så inaktiva. Har de gett upp?

Vänsterpartiet är inte pragmatiska, lite uppe i det blå.

Miljöpartiet, tja, om de fick bestämma skulle vi väl ha fri invandring utan att tänka på konsekvenserna. Detta är deras skott i foten. Annars håller jag med dem om att klimatet är den största frågan om vi vill ha en bra framtid.

Så tänker jag. Inget parti är alltigenom bra. Men nu är det ju också så att vi röstar på enskilda kandidater. Jag hoppas vi kan få lite mera info om dem innan det är dags att rösta.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: EU-valet

Post by memphis »

...ja och så glömde jag Sverigedemokratrrna. Det visar väl att de inte är ett alternativ för mig. De är helt borträknade för mig.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58343
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: EU-valet

Post by Nissegossen »

Har svårt att ta mig till vallokal så länge jag har gips på benet, så är valet under tiden jag har gips röstar jag inte, men vet vad jag vill rösta på, men ingen personröst
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18604
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: EU-valet

Post by Krokus »

Jag har inte fått något röstkort. Har ni fått, eller?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23286
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: EU-valet

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 17 Apr 2024, 11:14 Jag har inte fått något röstkort. Har ni fått, eller?
Nix
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: EU-valet

Post by Geta »

Nej!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1774
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: EU-valet

Post by Inwatto »

Röstkorten ska inte vara utskickade förrän 22 maj. Valet är söndagen den 9 juni. Så, håll i hatten!
Post Reply