EU-valet

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58363
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: EU-valet

Post by Nissegossen »

Inwatto wrote: 17 Apr 2024, 13:29 Röstkorten ska inte vara utskickade förrän 22 maj. Valet är söndagen den 9 juni. Så, håll i hatten!
Ok långt fram till dess då är jag förhoppningsvis bra i foten räknar med att de tar gipset den 26 i denna månad, då har jag gått med gips i 7 veckor förhoppningsvis, kan jag då stå på god fot med alla :D
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 694
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: EU-valet

Post by Santina »

Jag har jobbat som rösträknare i flera val, bland annat EU-valet. Men jag har sällan koll på vad jag ska rösta själv. Brukar bestämma mig i sista sekund.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: EU-valet

Post by memphis »

Om någon av ungdomarna som kämpar för klimatet ställer upp i valet ska jag nog rösta på dem.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36986
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: EU-valet

Post by Geta »

Det sätt som Greta Thunberg demonstrerar mot klimatet idag anses som dumt. Man hade förväntat sig att hon skulle skaffa sig en gedigen utbildning i klimat och miljö och på så sätt påverka.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: EU-valet

Post by memphis »

Greta Thunberg är inte hela klimatrörelsen. Hon är bara en av dem, den som lyckats få stort genomslag jorden runt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36986
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: EU-valet

Post by Geta »

Att kasta soppa på en tavla är inte så smart.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23293
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: EU-valet

Post by Zoidar »

Geta wrote: 17 Apr 2024, 20:41 Att kasta soppa på en tavla är inte så smart.
Soppa ska man äta.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: EU-valet

Post by memphis »

Alla som kämpar för klimatet går inte för långt. De kastar inte soppor eller blockerar vägar eller något sådant. De stämmer makthavarna i domstol. Och de ska få mitt moraliska stöd.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: EU-valet

Post by Cosmos »

Greta-hypen är över. Hon är nu mest känd som Palestinaaktivist och står för antisemitism och olagliga demonstrationer.

I EU-valet röstar jag på ett parti som tillhör rätt partigrupp (enligt mig).
Egentligen är allt bara på låtsas.
Post Reply