Funderar på att bryta kontakt med en vän

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23687
Joined: 10 May 2021, 16:12

Funderar på att bryta kontakt med en vän

Post by Zoidar »

Min vän och jag har haft kontakt i 25 år. Vi har skrivit dagligen över messenger. Han är dock alltid sjukligt negativ. Jag säger något positivt så vänder han det till något negativt. Sen har han tråkig livssyn. Enligt honom är livet meningslöst och det enda som betyder något är att ligga med så många unga tjejer som möjligt och tjäna mycket pengar. Sen tycker han tjejer över 25 år är gamla kärringar, fast han själv är 45 år. Sen vet jag inte om han bryr sig om mig egentligen eller någon annan heller. Undrar nästan om han inte blir gladare om det går dåligt för mig. Det går inte hjälpa honom heller för han vet bäst. Alla andra är korkade. Så nu funderar jag på att bryta all kontakt med honom. Det är lite svårt efter 25 års vänskap, men han har en dålig människosyn och livsinställning. Vi har kanske aldrig haft någon vänskap egentligen... eller bara från min sida. Jag bryr mig ju om honom, men det borde jag kanske inte göra.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18826
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Funderar på att bryta kontakt med en vän

Post by Krokus »

Oj, vilken udda människa han verkar vara. Hur har du tänkt gå till väga för att bryta med honom?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23687
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Funderar på att bryta kontakt med en vän

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 29 Apr 2024, 08:49 Oj, vilken udda människa han verkar vara. Hur har du tänkt gå till väga för att bryta med honom?
Just nu skriver vi bara på messenger. Tänkte jag kanske kan bara sluta skriva.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
آپ کا نام کیا ہے؟
Niobmedlem
Posts: 250
Joined: 14 May 2022, 19:03

Re: Funderar på att bryta kontakt med en vän

Post by آپ کا نام کیا ہے؟ »

Zoidar wrote: 29 Apr 2024, 00:05 Min vän och jag har haft kontakt i 25 år. Vi har skrivit dagligen över messenger. Han är dock alltid sjukligt negativ. Jag säger något positivt så vänder han det till något negativt. Sen har han tråkig livssyn. Enligt honom är livet meningslöst och det enda som betyder något är att ligga med så många unga tjejer som möjligt och tjäna mycket pengar. Sen tycker han tjejer över 25 år är gamla kärringar, fast han själv är 45 år. Sen vet jag inte om han bryr sig om mig egentligen eller någon annan heller. Undrar nästan om han inte blir gladare om det går dåligt för mig. Det går inte hjälpa honom heller för han vet bäst. Alla andra är korkade. Så nu funderar jag på att bryta all kontakt med honom. Det är lite svårt efter 25 års vänskap, men han har en dålig människosyn och livsinställning. Vi har kanske aldrig haft någon vänskap egentligen... eller bara från min sida. Jag bryr mig ju om honom, men det borde jag kanske inte göra.
Varför inte bara skriva som det faktiskt 'är? Då ger du ju personen en större möjlighet att förstå hur du tänker och känner samt därigenom en chans så att denne kan förändra sitt beteende... Vad talar emot att säga just som det faktiskt är?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37412
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Funderar på att bryta kontakt med en vän

Post by Geta »

Nu läste jag fel- att du ville byta kön. :D
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18826
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Funderar på att bryta kontakt med en vän

Post by Krokus »

Hahaha! :lol:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23687
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Funderar på att bryta kontakt med en vän

Post by Zoidar »

Geta wrote: 29 Apr 2024, 12:43 Nu läste jag fel- att du ville byta kön. :D
Det har jag inga planer på den närmaste tiden. :lol:
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23687
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Funderar på att bryta kontakt med en vän

Post by Zoidar »

Vi har fortsatt hålla kontakten. Var bara lite frustrerad.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply