Att skriva är en lisa för själen

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderator: Moderator 1

User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7844
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by wasp »

Man ska nog ha hjärnan inkopplad när man skriver i viska............
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Klankedinken »

Join the club
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

Det har blivit en tre, fyra inlägg på bloggen idag. Jag tramsade inte som vanligt, utan skrev seriöst om hur jag mådde/mår. Men inte lättade det på trycket nämnvärt. Får väl fortsätta skriva.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

Jag har idag skrivit flera kortare texter. Bland annat som "L K L", en påhittad figur. Och har skrivit som "Ronny", en ständigt pank kille med smak för öl. Jag ska strax svänga ihop en text igen, men vet inte om vad än så länge. Skriva är grejer, det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

Ska ut och gå

Det blir en promenad idag, jag vill komma ut ur huset och bort från min lilla toka. Då går jag ned på byn och kollar läget och kanske går jag till speceristen och köper mig ett paket kex att ha till kaffet och punschen senare idag. Det är vår ute och jag vill suga i mig mycket sol. Lämnar därför kontorshatten hemma och går med blottad hjässa. Kanske väcks mina livsandar till liv och i så fall tar jag för mig av lilla frugans kropp när jag kommit hem igen. Jag är lyckligt gift, men behöver ha mycket egentid, få vara ifred från en bindgalen thailändska. Jag önskar er alla läsare en god påskdag. God ska min bli, med punsch, kex och gifflar.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Geta »

Dumheter!
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by amandara »

Fantasio wrote: 17 Apr 2022, 16:51 Ska ut och gå

Det blir en promenad idag, jag vill komma ut ur huset och bort från min lilla toka. Då går jag ned på byn och kollar läget och kanske går jag till speceristen och köper mig ett paket kex att ha till kaffet och punschen senare idag. Det är vår ute och jag vill suga i mig mycket sol. Lämnar därför kontorshatten hemma och går med blottad hjässa. Kanske väcks mina livsandar till liv och i så fall tar jag för mig av lilla frugans kropp när jag kommit hem igen. Jag är lyckligt gift, men behöver ha mycket egentid, få vara ifred från en bindgalen thailändska. Jag önskar er alla läsare en god påskdag. God ska min bli, med punsch, kex och gifflar.
Yaikes.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Krokus »

Blä.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12258
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by zoegas »

Sweet! En Bukowski
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Klankedinken »

Tyckte sättet du skrev var bra!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

Tack, Klankedinken och Zoegas! Och tack till er andra också. Hela min blogg är en provokation.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Geta »

Det verkar vara kvinnor som inte gillar din text, Fantasio.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply