Att skriva är en lisa för själen

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36963
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Geta »

Är du fortfarande åt extremhögerhållet?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Cosmos »

Fantasio wrote: 04 Jul 2021, 21:06 Jag försöker att skriva när jag mår dåligt. Jag har nu fyra ställen att göra det på: Flashback, Viska, min blogg och min nya hemsida. Man fokuserar på skrivandet och sitter inte och känner efter hur man mår hela tiden. Sedan går det lite tid också, medans man håller på. Skrivterapi är grejen.
Vilka är adresserna till dina saker?
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

Jag skriver inte ut adresserna till bloggen och den regimkritiska sajten kompisen startade åt mig. Bäst så.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8188
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by wasp »

Läsa facktidskrifter och en och annan bok är min lisa för själen.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by memphis »

Jag har också mycket facklitteratur i min bokhylla. Och mycket religion och poesi.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8207
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Richard »

Jag läser runt mycket på nätet om kemi o hur det fungerar. Men jag är snart klar med kemin, då tar jag en paus med den o ska börja studera IT o data närmare, det intresserar mig också. Jag skriver kanske inte så mycket.

Innan skrev jag mycket på Flashback, men tycker att det är otrevlig stämning överlag där. Jag har liksom vuxit ifrån jargongen där. Men visst går det att diskutera t.ex el-sparkcyklar o sånt där på ett hyfsat sätt. Men politik har jag ändå tappat lite intresse av. Här är jag opolitisk så att alla känner sig välkomna. Viska är inget politiskt forum (även om det är fullt tillåtet att diskutera politik här, men jag håller mig utanför).

Skriver dock en kort, eller ibland lite längre notis på min blogg, om vad jag hittat på under dagen eller om jag tänker på nått särskilt. Försöker göra lite kemi-, medicin-, IT- o andra intressanta sidor på den också.

Facebook är jag inne mycket på också, o nu har jag smått börjat titta lite på onlinedejting också, men jag har svårt för långvariga, seriösa förhållanden...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18601
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Krokus »

Richard wrote: 06 Sep 2021, 21:34 Facebook är jag inne mycket på också, o nu har jag smått börjat titta lite på onlinedejting också, men jag har svårt för långvariga, seriösa förhållanden...
Vad är det som säger att du ska gifta dig med första bästa? Dejta är väl trevligt?

Nja, jag ändrar mig, dejta behöver verkligen inte vara trevligt. På dejtingsidor skriver alla enbart om sina positiva sidor, vilket gör att det kan bli en besvikelse när man ses IRL.

Tror nog att jag har berättat om dejten där jag inte hörde vad han sa, eftersom han pratade tyst. Fick säga "Vad sa du?" femtioelva gånger. Vi sågs bara en gång. Jobbigaste dejten!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by memphis »

Jagcbrukade skriva dikter, men tyvärr har jag slutat med det. Har ingen inspiration längre.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

Klockan är bara två på eftermiddagen och jag är uttråkad. Får väl knåpa ihop en text och lägga upp den på bloggen.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36963
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Geta »

Fantasio,

Du låter som att du är bortskämd, när du hela tiden klagar på
att du är uttråkad.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Fantasio »

Inte tycker jag att jag är bortskämd. Jag har dåligt med ork och motivation, därför blir jag sittandes vid datorn. Jag har roat mig med att skriva på bloggen. Som skribenter (alla är jag) finns Arg motalabo, Hasse Promille och herr X. Tycker jag har byggt upp ett intressant galleri. Och när jag skriver om sport skriver jag under med Tjotta Olssons överman. Någon som kommer ihåg honom? Han var både fotbollsspelare och sångare.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58327
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Att skriva är en lisa för själen

Post by Nissegossen »

Fantasio wrote: 03 Sep 2021, 22:43 Jag skriver inte ut adresserna till bloggen och den regimkritiska sajten kompisen startade åt mig. Bäst så.
Kunde varit du https://sosoasen.blogg.se/
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Post Reply