Granne

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18448
Joined: 10 May 2021, 16:18

Granne

Post by Krokus »

En man som bor i mitt område är ofta på sin uteplats och pratar högt för sig själv. Ibland dansar han, ibland dricker han öl samtidigt som han pratar högt för sig själv och ibland sittligger han i konstiga ställningar på solstolen.

Jag känner inte honom. Vad skulle ni ha gjort? Tänk på att jag har social fobi och därmed tycker det är jobbigt att prata.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8074
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Granne

Post by wasp »

Gör vad du tycker är bäst själv.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36656
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Granne

Post by Geta »

Tycker inte att du ska göra något.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18448
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Granne

Post by Krokus »

Det skulle kunna vara att han ofta är full, som gör att han pratar högt för sig själv. Jag tänkte först att han kanske var psykiskt sjuk.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13097
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Granne

Post by amandara »

Jag har oxå en snubbe i huset som är lite - alternativ. Han vandrar nere i entrén fram och tillbaka mellan 16 och 16.30. Jag går alltid ut med Loppan då och han säger att det är hans motion. Jag förstår inte varför han inte går ut, under bar himmel.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36656
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Granne

Post by Geta »

Här i stan går det också omkring personer som talar för sig själva.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36451
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Granne

Post by memphis »

Här med en snubbe, men det beror på psykisk sjukdom, han är inte full.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Granne

Post by Fantasio »

Jag vet att jag pratat med röster när jag varit ute och gått. Jag skäms inte. Lite, kanske.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36451
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Granne

Post by memphis »

Jag pratade mycket för mig själv i anslutning till min förra psykos. På engelska dessutom. Om någon hörde mig måste de tyckt att jag var rubbad.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13097
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Granne

Post by amandara »

Jag har oxå pratat med mig själv i psykoser. Så mycket material som bubblar upp från minnesbanken som behöver få uttryck. Andra tycker nog man är knäpp, som ser det utifrån. Nu är det 10 år sen min sista stora psykos. Jäääla glad för haldol som håller mig psykosfri. Satans anspänning att vara psykotisk, och vad jag gör bort mig. Har dock ingen PTSD av psykoser vilket man lätt hade kunnat få, det är mer påträngande saker som ger PTSD.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36451
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Granne

Post by memphis »

Jag är också glad att det var länge sedan jag hade en fullt utblommad psykos. Det var 2016.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13097
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Granne

Post by amandara »

Ja its a blizz. Det är fasansfullt att vara i psykos. Hjärnan glöder och skapar en helt ny skräckslagen verklighet. Inget man önskar ens sin värsta fiende. När man inte längre kan lyssna på rösten inuti en. Folk fattar inte hur skrämmande det kan vara. Dessutom ska man skämmas för skiten. Som man överhuvudtaget inte kan rå för att den drabbar en. Trippel börda.
Post Reply