Vad köpte du idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23685
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad köpte du idag?

Post by Zoidar »

Två pizzatallrikar på Lidl. Nu ska jag väl få plats med all mat på en tallrik?

Image

Image
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8277
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad köpte du idag?

Post by Richard »

Ett fickur...
Fungerar fint, men man måste dra upp det!

Image
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18826
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad köpte du idag?

Post by Krokus »

Inget köpt hittills. Däremot har fackavgiften dragits från kontot (autogiro).
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23685
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad köpte du idag?

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 29 Apr 2024, 10:38 Inget köpt hittills. Däremot har fackavgiften dragits från kontot (autogiro).
Behöver du vara med i facket?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18826
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad köpte du idag?

Post by Krokus »

Zoidar,
Man vet aldrig! Med tanke på hur otrevlig en viss person är, så tycker jag att det kan vara bra.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23685
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad köpte du idag?

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 29 Apr 2024, 11:43 Zoidar,
Man vet aldrig! Med tanke på hur otrevlig en viss person är, så tycker jag att det kan vara bra.
Vad kostar det?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37412
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad köpte du idag?

Post by Geta »

Krokus,

Vilket fackförbund är du med i?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58826
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad köpte du idag?

Post by Nissegossen »

Ingen tvekan, betala fackföreningsavgiften, med de försäkringar som följer med är du skyddad mot mycket. Jag är med i facket som pensionär det gör att jag får min grundförsäkring vad gäller hemförsäkring gratis lägger till själv så jag får stor hemförsäkring i det ingår ansvarsförsäkring, det som förr kallades för drulleförsäkring. Och inte att förglömma de försäkringar som är arbetsmarknadsförsäkringar före pensionen fick jag s.k. AGS försäkring som var tänkt att fylla igen gapet mellan lön och FK;s utbetalningar fick utöver FK pengar över ett och halvt tusen som kom till mig varje månad, undersök om ni har något sådant. Om ni har rätt till ersättning och inte fått något på tio år, får ni en nätt summa på över hundratusentals kronor i ersättning Detta om du är med i ett fack som är med i LO
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18826
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad köpte du idag?

Post by Krokus »

Zoidar wrote: 29 Apr 2024, 11:54
Krokus wrote: 29 Apr 2024, 11:43 Zoidar,
Man vet aldrig! Med tanke på hur otrevlig en viss person är, så tycker jag att det kan vara bra.
Vad kostar det?
Det beror på vilken lön. Jag betalar 70kr i månaden. Tror jag.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6692
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad köpte du idag?

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 28 Apr 2024, 22:55 Två pizzatallrikar på Lidl. Nu ska jag väl få plats med all mat på en tallrik?

Image

Image
Det var på tiden! 😂
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8277
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad köpte du idag?

Post by Richard »

Jag hatade IF Metall så mycket att jag bombhotade de en gång. Egentligen var det inte deras fel, men jag gick o betalade typ 500 kr varje månad för att vara med i IF Metall, men till sist gick jag ur, o bara var med i A-kassan. Men strax efter så skulle företaget spara på 30 tjänster, o jag fick då gå eftersom företaget kom överens med facket om att främst deras medlemmar skulle få stanna.

Sen gick jag o betalade A-kassa (ca 100 kr/mån) i ett år till efter jag blev uppsagd, men hade ingen användning av den eftersom jag var sjukskriven istället.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37412
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad köpte du idag?

Post by Geta »

Richard,

Har fått för mig att du fick rejäl sjukpenning eller sjukersättning.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply