Theory of mind? Vad är det?

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Pimed

Theory of mind? Vad är det?

Post by Pimed »

Varför har jag svårt att få bra kontakt med andra människor. Upplever ni har det oxå att ni har svårt att få bra kontakt med andra människor. För mej känns det som att dom går inte att få någon bra kontakt eller kontakt över huvud taget.

Djur tama som vilda får jag väldigt bra kontakt med. För jag förstår dom. Människor förstår jag inte. Upplever ni samma sak? Att ni får väldigt bra kontakt med djur men inte med andra människor? Eller är det bara jag som är så dum i huvudet?

Jag har iaf blivit lovad en praktikplats på ett djursjukhus. I höst börjar det. Det är helt otroligt och jag ser verkligen framemot det. Djuren är bäst! Jag är juh vegetarian. Man är inte riktig djurvän om man äter kött. Man äter inte upp sina vänner.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17822
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Theory of mind? Vad är det?

Post by Fantasio »

Jag tycker inte att jag har svårt att få kontakt med andra människor. Jag träffar i och för sig samma personer nästan varje gång jag går till mötesplatsen, men med dem känner jag mig bekväm. Är inte så överdrivet social av mig ändå.
Pimed

Re: Theory of mind? Vad är det?

Post by Pimed »

Men saknar du inte någon väldigt nära vän som tex en partner? Det gör jag. Men jag kommer nog leva och dö ensam.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17822
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Theory of mind? Vad är det?

Post by Fantasio »

Jo, det är klart. En partner skulle jag vilja ha.
Pimed

Re: Theory of mind? Vad är det?

Post by Pimed »

Måste sex vara inkluderats? Kan man inte ha vänner istället för partner.
Post Reply