Telepati en vanföreställning eller icke?

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Pimed

Telepati en vanföreställning eller icke?

Post by Pimed »

Tex tror jag att folk kan läsa mina tankar. Vilket gör att jag får panik. Eftersom jag vet vad mina närmaste tänker så tror jag dom kan läsa mina. Men det kanske är fel? Det blir iaf fel när jag pratar direkt till vad dom tänker istället för vad dom säger och gör! Jag brukar fråga vad dom tänker eller känner och mår då får jag bekräftat att jag kan läsa av deras inre liv. Tex att någon av mina vänner gör mej en tjänst så tex så vet jag deras intentioner för det. Tex att människan ifråga vill inte det men målar på som dom gör av uppriktiga avsikter. Då synar jag det. Säger öppet som det är.
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Telepati en vanföreställning eller icke?

Post by Schizofreni »

Jag tror inte på allt jag tänker.

Har ibland svårt att läsa mina egna tankar. Så det där med telepati tycker jag låter som en bisarr överkurs i tron på under.
Jag

Re: Telepati en vanföreställning eller icke?

Post by Jag »

Sant men vanligt förekommande hos oss som verkligen lever med schizofreni och inte besatt för det är en helt annan grej. Det är nog vanföreställningar. Men kan även handla om empati att man kan leva sig in i en annan människas värld. Det är just det är som är kruxet. Vad är galenskap och vad är inte så himla tokigt? Man ser ser juh på ansiktet vad en människa känner om den inte medvetet döljer det. Det är därför jag finner sällskap av djuren mycket behagligare för dom är ärligare än många människor.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4302
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Telepati en vanföreställning eller icke?

Post by yrväder »

Har väl ingenting alls med empati att göra. Inre röster har jag lärt mig här på viska att det är , upplevs i telapatiform.
Post Reply