Paranoia

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10326
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Paranoia

Post by mrsearlgray »

jo det var nog ett bra förslag! tack <3
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9093
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Paranoia

Post by Miika »

mrsearlgray wrote: 08 Feb 2023, 17:20 jo det var nog ett bra förslag! tack <3
Har du sovit bra vännen?
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10326
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Paranoia

Post by mrsearlgray »

Miika wrote: 09 Feb 2023, 13:13
mrsearlgray wrote: 08 Feb 2023, 17:20 jo det var nog ett bra förslag! tack <3
Har du sovit bra vännen?
nja, bara 5 timmar men känner ingen ångest längre, tack för att du frågar! ❤️
Ja visst gör det ont när knoppar brister
KatastrofLasse
Blymedlem
Posts: 16
Joined: 11 Mar 2024, 07:46

Re: Paranoia

Post by KatastrofLasse »

Ja, jobbigt är det. Verkligen!

Just nu är jag extremskeptiskt mot min granne som är en satans pest. Men det känns ändå inte som fullt utblommad paranoia. Han kör förbi här i kvarteret ca 5-6 gånger per dag, tittar alltid hitåt när han passerar och jag stöter ALLTID på honom när jag är ute. Först lurade jag på om han kunde ha taggat min bil med en GPS-tracker men den teorin ramlade bort eftersom jag träffar honom även när jag är ute och går. Då funderade jag på om han hade installerat en tracker i min mobil istället, så jag slutade använda Smart-telefonen. När jag hade knapptelefon i fickan stötte jag på honom ändå.

Men nu, när jag har köpt en signalblockerare som jag förvarar mobilen i, så träffar jag inte på honom längre. Men jag tror inte att han har utrustning eller möjlighet att triangulera mig via mobilmaster. Så, det finns fortfarande viss liten logik kvar i mitt tänkande och det är ju ett bra tecken som jag ser det. Läkaren tycker ju dessvärre inte detta, han tyckte troligen att måttet var rågat när jag nämnde "signalblockerande påse".
KatastrofLasse
Blymedlem
Posts: 16
Joined: 11 Mar 2024, 07:46

Re: Paranoia

Post by KatastrofLasse »

Nu körde han förbi igen. Tredje gången sedan 12.30.
User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7844
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Paranoia

Post by wasp »

KatastrofLasse wrote: 16 Mar 2024, 15:25 Ja, jobbigt är det. Verkligen!

Just nu är jag extremskeptiskt mot min granne som är en satans pest. Men det känns ändå inte som fullt utblommad paranoia. Han kör förbi här i kvarteret ca 5-6 gånger per dag, tittar alltid hitåt när han passerar och jag stöter ALLTID på honom när jag är ute. Först lurade jag på om han kunde ha taggat min bil med en GPS-tracker men den teorin ramlade bort eftersom jag träffar honom även när jag är ute och går. Då funderade jag på om han hade installerat en tracker i min mobil istället, så jag slutade använda Smart-telefonen. När jag hade knapptelefon i fickan stötte jag på honom ändå.

Men nu, när jag har köpt en signalblockerare som jag förvarar mobilen i, så träffar jag inte på honom längre. Men jag tror inte att han har utrustning eller möjlighet att triangulera mig via mobilmaster. Så, det finns fortfarande viss liten logik kvar i mitt tänkande och det är ju ett bra tecken som jag ser det. Läkaren tycker ju dessvärre inte detta, han tyckte troligen att måttet var rågat när jag nämnde "signalblockerande påse".
Du är verkligen paranoid! :!:
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Paranoia

Post by Koi »

Syrran säger jag är paranoid bara för att jag känner mig iakttagen av folk som går bakom mig och de tänker sno min telefon och klocka. Vågar inte ta upp telefonen eller se på klockan när jag är ute. Att jag är på min vakt hela tiden.

Det finns tjuvar. Speciellt i stan. Och om nån går bakom mig brukar jag sakta ner så de går förbi. En del saktar ner också. Det är tjuvar. De väntar på rätt tillfälle. Det är inte paranoia, det är att vara försiktig.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35994
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Paranoia

Post by Geta »

Min klocka är så billig att jag aldrig haft en tanke på att någon skulle vilja stjäla den.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12258
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Paranoia

Post by zoegas »

KatastrofLasse wrote: 16 Mar 2024, 15:25 Ja, jobbigt är det. Verkligen!

Just nu är jag extremskeptiskt mot min granne som är en satans pest. Men det känns ändå inte som fullt utblommad paranoia. Han kör förbi här i kvarteret ca 5-6 gånger per dag, tittar alltid hitåt när han passerar och jag stöter ALLTID på honom när jag är ute. Först lurade jag på om han kunde ha taggat min bil med en GPS-tracker men den teorin ramlade bort eftersom jag träffar honom även när jag är ute och går. Då funderade jag på om han hade installerat en tracker i min mobil istället, så jag slutade använda Smart-telefonen. När jag hade knapptelefon i fickan stötte jag på honom ändå.

Men nu, när jag har köpt en signalblockerare som jag förvarar mobilen i, så träffar jag inte på honom längre. Men jag tror inte att han har utrustning eller möjlighet att triangulera mig via mobilmaster. Så, det finns fortfarande viss liten logik kvar i mitt tänkande och det är ju ett bra tecken som jag ser det. Läkaren tycker ju dessvärre inte detta, han tyckte troligen att måttet var rågat när jag nämnde "signalblockerande påse".
Signalblockerare är en scam. De fungerar inte.
Post Reply