Problem med CD-spelaren

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18096
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Krokus »

Zoidar,

Nja, det är väl bara det att Fantasio har tjatat om sin dators cd-läsare i över ett år. Han unnar sig en klocka för ungefär 20 000kr men en vanlig stereo är tydligen svårt. Ibland undrar jag om Fantasio bara driver med oss.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22298
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 20 Aug 2022, 07:23 Zoidar,

Nja, det är väl bara det att Fantasio har tjatat om sin dators cd-läsare i över ett år. Han unnar sig en klocka för ungefär 20 000kr men en vanlig stereo är tydligen svårt. Ibland undrar jag om Fantasio bara driver med oss.
Aha! Tror inte han driver med oss, av någon anledning har han svårt att köpa ny cd-spelare. Varför vet jag inte.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Richard »

Jag har kopplat min dator (o även en Raspberry Pi som jag använder som mediaspelare) via en HDMI-kabel till mitt stereosystem, så kan jag t.ex. lyssna på radio från hela världen, spela upp mp3-musik eller Spotify. Samt även se på film.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Att vara utan dator en endaste dag är mig nästan övermäktigt. Det är därför jag drar mig för att lämna in den för översyn och eventuell reparation. Kompisen kan sitta framför TV:n hela dagen, jag får väl göra som honom då. Fast han har många fler kanaler än jag.
Post Reply