Problem med CD-spelaren

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
wasp
Ruteniummedlem
Posts: 7844
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Problem med CD-spelaren

Post by wasp »

Köp dig en stereoradio med CD spelare. Du får en bra för en dryg tusenlapp. Kolla Elgiganten.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18117
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Krokus »

Fantasio,

Vad är problemet egentligen? Zoegas har förklarat för dig att det är skillnad på en CD-spelare i en stereo och en CD-läsare i en dator. Ändå fortsätter du tjata om att din musik hackar i datorn. Gå till Elgiganten eller liknande butik och köp en stereo. Svårare än så är det inte. Men det verkar som att du tycker att det är roligt att klaga på att musiken strular om och om igen...
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

En stor stereo vill jag inte kosta på mig. Jag får traggla mig fram med det jag har.

Fasen vad jag avskyr datorkrångel.

Ja, min skiva gick igång efter en hel del strul. Faktiskt tror jag att de flesta skivorna fungerar som de ska.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Jag har putsat skivorna med putsduken jag fick till klockan. Det verkar funka.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Det krävdes lite gnuggande med putsduken för att få igång spelaren, spela upp skivan. Att spelaren ska vara så känslig.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Richard »

Ladda ner alla låtar (du har ju betalt för dom om du har har original-cd:n) o spela de från din dator. Fast då måste du givetvis ha datorhögtalare. Eller som jag kopplar dator till stereon med en HDMI-kabel.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Dra på trissor, min dator är helknas! Stoppade i en skiva och måste öppna utforskaren för att spelaren ska gå igång. Ibland får jag dubbelklicka på enhet D (spelaren) för att skivan ska hoppa igång. Till min förvåning spelas "Iron fist" med Motörhead upp. Datorn har rippat CD:n utan min förskyllan. Det är lite festligt, men framför allt irriterande. Hur i hela fridens namn hamnade "Iron fist" på hårddisken?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Hoppsan, jag hade satt i "Iron fist" i spelaren. Den skivan jag ville spela låg i samma fodral som nyss nämnda skiva. Det har hänt en gång förut med just "Iron fist". Jag börjar nästan tro att det spökar hos mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Lite gnuggande med putsduken gjorde susen. Nu spelar jag "Born again" med Black Sabbath. Lustigt hur känslig spelaren är.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Jag lyssnade på musik under natten. Framåt morgonkvisten när jag bytte skiva spelades den ej upp. Jag testade olika skivor, plus att jag putsade på dem. Stängde av datorn och slog på den för ett tag sedan. Problemet kvarstår. Inte kan väl två separata spelare paja samtidigt? Jag skickade en förfrågan om hjälp till en datorkunnig men upptagen vän.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Spelaren fungerar igen. Toppen! Förstklassigt! Nu lyssnar jag på AC/DC och skivan "High voltage".
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Det krävdes lite putsande på CD:n så gick den igång. Funkar mycket bättre än diskmedel och vatten.
Post Reply