Problem med CD-spelaren

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18525
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Krokus »

Richard,

Åh, stackars kissekatterna! 🥺
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Är det någon som har koll på vad det skulle kosta att byta ut skivspelaren i datorn? Hur lång tid kan det ta, flera dagar?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23108
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 28 Apr 2022, 18:05 Är det någon som har koll på vad det skulle kosta att byta ut skivspelaren i datorn? Hur lång tid kan det ta, flera dagar?
Går det inte köpa en extern?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1764
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Inwatto »

Zoidar wrote: 28 Apr 2022, 22:36
Fantasio wrote: 28 Apr 2022, 18:05 Är det någon som har koll på vad det skulle kosta att byta ut skivspelaren i datorn? Hur lång tid kan det ta, flera dagar?
Går det inte köpa en extern?
Bra förslag! Om man byter ut CDspelaren i datorn, kostar det en ny spelare + arbete. En extern spelare går på 350 kr ungefär, vilket är mindre än vad jag tror arbetskostnaden skulle vara! Här är ett exempel på en extern spelare: https://cdon.se/hemelektronik/extern-cd ... -p53839460
User avatar
Kloppe
Terbiummedlem
Posts: 2405
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Kloppe »

Kan rekommendera den här, som jag själv köpte nyligen: https://www.elgiganten.se/product/gamin ... lsrc=aw.ds
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Jag har en extern spelare, men tror inte den fungerar.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12600
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Problem med CD-spelaren

Post by zoegas »

Använder du inte Spotify!? De har ju nästan allt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Nej, Spotify använder jag inte. Jag vill ha fysiska produkter i form av CD-skivor. Är väl gammalmodig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Spelaren i datorn vill inte spela upp mina Judas Priest-skivor samt många andra. Satte in en skiva i den externa spelaren och en ruta dyker upp och släden kommer ut igen. Tryckte in skivan igen och klickade bort rutan som kom fram. Vet ni vad? Det hjälpte. Nu kan jag spela musik igen och jag är så glad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23108
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 30 Apr 2022, 19:14 Spelaren i datorn vill inte spela upp mina Judas Priest-skivor samt många andra. Satte in en skiva i den externa spelaren och en ruta dyker upp och släden kommer ut igen. Tryckte in skivan igen och klickade bort rutan som kom fram. Vet ni vad? Det hjälpte. Nu kan jag spela musik igen och jag är så glad.
Topp ju!
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 30 Apr 2022, 19:18
Fantasio wrote: 30 Apr 2022, 19:14 Spelaren i datorn vill inte spela upp mina Judas Priest-skivor samt många andra. Satte in en skiva i den externa spelaren och en ruta dyker upp och släden kommer ut igen. Tryckte in skivan igen och klickade bort rutan som kom fram. Vet ni vad? Det hjälpte. Nu kan jag spela musik igen och jag är så glad.
Topp ju!
Japp! Nu hårdrock resten av kvällen och kanske lite Beatles också.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Det krävdes lite bök med den externa spelaren innan den slutligen hoppade igång. Den öppnades några gånger, men jag tryckte in släden igen och så hoppade den igång. Det är helt klart fel på den inbyggda spelaren.
Post Reply