Problem med CD-spelaren

Om att köpa dator, lösa datorproblem och tipsa om dataspel.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Jag har problem att spela musik på skiva i datorn. Stoppade i en skiva och den hackade och stannade till hela tiden. Gjorde rent den med diskmedel och vatten, men det hjälpte inte. Den sitter i nu och bara hackar. Sedan kan jag bara spela vissa skivor i den externa spelaren och vissa i den inbyggda spelaren. Sätter jag en skiva i den inbyggda får jag ibland öppna utforskaren, då hoppar vanligtvis skivan igång.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Jag har nu bytt skiva och den spelar jag i den USB-anslutna externa spelaren. Hittills hackar den inte. Förra skivan fick jag ge upp om. Tvättade den två gånger med diskmedel och gnuggade som en djungelvilde, men det hjälpte inte.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12934
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Problem med CD-spelaren

Post by amandara »

Djungelvilde är ett bra ord, det snor jag. Tove Alexandersson är en djungelvilde 🤩
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

:D Ja, hon är duktig. Annichen Kringstad var också duktig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Jag försöker att inte röra vid sidan spåren ligger på, men är väl där och kladdar i alla fall.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Jag tror ta mig f*n att jag slänger ut datorn genom fönstret. Skivorna bara hackar hela tiden. Jag blir galen på det!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18139
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Krokus »

Konstigt! Kan du inte köpa en CD-spelare? Om det inte finns på t ex Elgiganten kanske det finns på secondhand.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Jag vet inte hur det ser ut på marknaden idag. Om bärbara (typ bergsprängare) fortfarande säljs.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18139
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Krokus »

Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 57037
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Nissegossen »

En skiva jag hade, gjorde jag många nya exemplar av. Originalet av radiopjäsen röster. Den hakade upp sig och ville inte spela. Jag köpte ett reparations kit, gjorde enligt instruktionerna och den återställde spåren och tror den fortfarande går att bränna nya skivor från. Räcker med en, av den kan jag göra många nya. Väsentligt att originalet fungerar tills jag gjort en ny. Om du får den att spela, bränn direkt en ny likadan från den du har. Ofrånkomligt att de blir slitna, men vem bränner skivor idag? allt läggs på USB-minnen.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Fantasio »

Jag har en DVD-/CD-spelare i datorn och har även en extern spelare inkopplad via UBS, enhet E. Jag har stora problem att få igång den. Ska jag spela från den inbyggd i datorn får jag nästan alltid öppna utforskaren, då brukar den gå igång. Den externa spelaren bara dör när jag försöker spela en skiva i den. Kan jag vara drabbad av ett virus? Sedan hackar mina skivor, trots att jag torkar av dem med vatten och diskmedel. Irriterande!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18139
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Problem med CD-spelaren

Post by Krokus »

Hur gammal är datorn?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply