Vilka intressen?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vilka intressen?

Post by Nobel »

Saknar intressen just nu. Men tidigare i livet:

-fiske
-musikskapande
-livets mekanismer och filosofi

Var en jäkel på att spela gitarr, men var även intresserad av andra instrument. Investerade i en bra mikrofon och ett bra ljudkort och spelade in min egna musik. Skapade även en del elektronisk musik med datorn. Nu är jag fast med skakande och stela fingrar vilket gör det svårt att spela.

Fiske var ett sätt för mig att kanalisera mitt tankeflöde. När jag fiskade var jag i nuet. Idag bor jag inte nära något vatten.

Min nyfikenhet till livet var min passion och dragkraft till att leva. Både att förstå de molekylära mekanismerna men även tankar. Saknar energin till att orka med att utforska. Möjligtvis har jag fortfarande någon form av intresse för tankar.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35500
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vilka intressen?

Post by memphis »

Jag är också intresserad av filosofi. Andra intressen jag har är poesi och historia/ förhistoria. Är också intresserad av djur och natur. Gillar trädgårdsarbete också.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3232
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vilka intressen?

Post by 1Dave »

Arå Krokus. Det finns World of Warcraft som rullat på med expansioner sen starten. Tror det var 2004 det släpptes.

Men det släpptes en nystart av spelet för något år sedan som jag lirar. Första expansionen (The Burning Crusade) till spelet släpptes för inte längesedan.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vilka intressen?

Post by Zoidar »

Teologi
Filosofi
Hälsa och kost
Gym
Bodybuilding
Friidrott
Akvarium
Promenader
Medicin
Traditionell kinesisk medicin
Sjunga
Film
Snorkla

Kommer inte på mer.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vilka intressen?

Post by Hercules723 »

Ja, nu när du skriver det Zoidar. Jag skulle vilja testa fiske med harpun... men nu går memphis i taket! :lol:

Det är ju inte lagligt i Sverige men i Australien är det. Jag följer en sådan youtubekanal, YBS Youngbloods, de brukar ibland fiska med harpuner.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35500
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vilka intressen?

Post by memphis »

Harpunfiske kan nog vara en lindrigare form av fiske än att släpa fisken genom vattnet i munnen i en vass krok. Jag hade tidigare också ett fiskeintresse men har slutat pga att det är djurplågeri. Äter fisk dock som andra har fiskat upp. Tycker det är jättegott med fisk och skaldjur.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vilka intressen?

Post by Hercules723 »

Fiskar far väldigt illa ibland vid harpunfiske. Inte alltid de får en perfekt träff vid huvudet.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vilka intressen?

Post by Krokus »

Det vore skojigt att börja träna agility med hunden. Vi har tränat lite grann förut i en bra hundrastgård! Där vi bor nu finns inga sådana agilityhinder i hundrastgården. :(

Fast min hund är rätt gammal, han har svårt att hoppa upp på lite högre höjder. Men det märks på honom att han tycker det är roligt med agility.

https://www.agria.se/hund/artiklar/akti ... -din-hund/
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35500
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vilka intressen?

Post by memphis »

Min hund skulle också gilla agility. Hon gillar att lyda mina kommandon och är väldigt snabblärd. Får se om hon blir frisk igen att vi kan hitta på nåt sånt. Hon är inte så överdrivet intresserad av lukter min hund, så sökning är nog inte för henne. Men att få kommandon älskar hon, så mycket border collie är det i henne.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6268
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vilka intressen?

Post by Hercules723 »

Jag har blivit intresserad för prepping & survivalism, läst en del om det på Flashback.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35500
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vilka intressen?

Post by memphis »

I min förra lägenhet, som var ett ombyggt skyddsrum i en källare, funderade jag också på att preppa. Allt var som upplagt för det. Men som så mycket annat blev det aldrig av.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7969
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vilka intressen?

Post by Richard »

Ta gärna ett titt på mina prepping-tips!
https://www.richardhandl.com/prepping/
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply