Semester

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Semester

Post by memphis »

Nu är jag tillbaka från semestern. Det blev att hämta soffan i Stockholm sen stannade vi en dag i Roslagen. Det var verkligen fint. Vissa problem dock i och med att vi körde med släp.

Vi har bott med rbnb, vilket är uthyrning av boende på nätet. Första natten sov vi I ett riktigt råttbo utanför Rimbo. Vägen dit var dålig och det fanns inget vatten. Det var också ostädat och sunkigt. Men andra natten sov vi på ett bättre ställe utanför Norrtälje. På fredagen ställde vi släpet och åkte omkring i Roslagen. Vi såg Väddö och Grisslehamn. Mycket fint!

Sen igår körde vi hem, det tog hela dagen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38704
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Semester

Post by Geta »

Mysigt! Roslagen är en vit fläck för mig. Kapellskär med Finlandsbåtarna
hör kanske dit dock?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Semester

Post by memphis »

Ja vi såg kustens klippor i Grisslehamn Geta. Där såg jag Ekeröfärjan lägga ifrån och åka iväg.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19380
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Semester

Post by Krokus »

Hur lång tid tog det att åka hem med släp? Visst är det max 80km/h?

Slapp ni undan regn förresten? :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Semester

Post by memphis »

Jo det var fint väder hela tiden Krokus. Regnade bara när vi skulle åka hem. Det tog precis hela dagen att köra hem. Från 9 på morgonen till 22 på kvällen! Ja , man får bara köra i 80 med släp.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19380
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Semester

Post by Krokus »

Oj, shit! :shock:

Vad tyckte din vovve om det? Hoppas att ni hade AC i bilen.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Semester

Post by memphis »

Jo det är AC i mammas bil. Min hund tyckte det var kul att hänga med men under resan vilade och sov hon mest i bilen. Sen varje gång vi stannade fick hon komma ut en sväng. Mamma har en krocksäker hundbur i bilen, så när min hund är i den så lägger hon sig ner och vilar tills det är dags att stanna och gå ut.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19380
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Semester

Post by Krokus »

Skönt att höra! :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Semester

Post by Nissegossen »

Kul! Önskar jag hade någon att åka med så man kunde få komma ut och se sig omkring
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61104
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Semester

Post by Nissegossen »

Har körkort, men om jag skulle köra bil idag skulle jag vara farlig då jag ställde min sista bil 1980 och inte kört bil sedan dess.Skulle inte sätta mig vid ratten igenom, om det inte gällde att jag var på ett ensligt ställe och jag var den ende som kunde köra om någon skulle skada sig så svårt att personen måste snabbt till sjukhus. jag skulle begära ambulans helikopter i första hand, i andra hand möta en ambulans på vägen. Skulle jag göra oavsett om jag hade körkort eller inte. Enda rätta om jag skulle köra bil, vore att jag anlitade körskola för att få träning först
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Semester

Post by memphis »

Jag har tyvärr ingen egen bil längre. Det blev för höga kostnader att ha en laglig bil rullande. Och som jag bor nu behöver jag ingen bil.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13600
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Semester

Post by amandara »

Jag behöver inte heller någon bil. Men jag skulle vilja ha en. Åker med farsan rätt ofta för mathandling, hundmat, klippning och sånt. Det är en lyx.
Post Reply