Får små "ketaminrus" flera ggr om dagen?

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3482
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Får små "ketaminrus" flera ggr om dagen?

Post by 1Dave »

Har inte testat Ketamin men tror jag upplevt det du beskriver. Tycker det är lite obehagligt samtidigt, vart riktigt nära att tuppa av vid några tillfällen.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8190
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Får små "ketaminrus" flera ggr om dagen?

Post by Richard »

1Dave wrote: 12 Sep 2021, 03:27 Har inte testat Ketamin men tror jag upplevt det du beskriver. Tycker det är lite obehagligt samtidigt, vart riktigt nära att tuppa av vid några tillfällen.
Jo, tuppa av är nog inte ovanligt. När vi hade luciatåg en gång i skolan så var det hela 6 st som svimmade under samma session, antagligen för att dom stod för stilla. Men det är inte farligt (såvida man inte ramlar o slår sig eller sätter eld på nått med lucialjuset), det beror oftast på en tillfälligt blodtryckssänkning o man vaknar inom en minut. Men obehagligt, visst!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36629
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Får små "ketaminrus" flera ggr om dagen?

Post by memphis »

Jag svimmade en gång när jag reste mig för hastigt. Blev så förvånad att vakna upp på golvet.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Luusje
Niobmedlem
Posts: 287
Joined: 24 Jul 2021, 22:50

Re: Får små "ketaminrus" flera ggr om dagen?

Post by Luusje »

Som barn (och egentligen fortfarande) hade jag ganska lätt att svimma. Och det brukar vara ofarligt, men en gång slog jag rakt bakåt på skolgården med tegelsten. Då började jag kräkas mm och fick hjärnskakning.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3482
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Får små "ketaminrus" flera ggr om dagen?

Post by 1Dave »

Var fanbärare på en skolavslutning fick då tipset att vicka på tårna om man ska stå stilla en längre stund. Funkade den gången.
Post Reply