Polisanmälan

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Polisanmälan

Post by Fantasio »

Jag sitter och undrar om jag ska polisanmäla ett dödsfall. Kroppen är kremerad, men obducentens rapport borde väl vara sparad. Min vän dog av hittepåsjukan covid-19. Jag tror det var något annat sinistert bakom hans dödsfall. Jag är nu lite full efter att ha tagit en öl och en cider (svepte den) på krog och fortsatt med 6,8:or hemma. Min vän kan väl inte dö hux flux 51 år gammal? Jag tror han hittades i en trapp efter att ha frågat hans bror om vem som hittade honom. Detta ska det bli en rättssak om, lita på mig.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38284
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Polisanmälan

Post by Geta »

Vad ska det tjäna till?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38245
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Polisanmälan

Post by memphis »

Precis. Det kommer inte att leda till nånting. Det är en återvändsgränd Fantasio.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Polisanmälan

Post by Fantasio »

Jag kräver korten på bordet. Varken mer eller mindre. Det kanske är dumt, men jag vill att min vän ska ha dött av naturliga orsaker, inte ha blivit mördad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38284
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Polisanmälan

Post by Geta »

Om inte hans bror misstänker något onaturligt, behöver väl inte du göra det.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Polisanmälan

Post by Fantasio »

Hans bror är så snäll, precis som hans bror (min vän) var. Men jag startade tråden "Plågsamt att umgås" på gamla Viska. Jag kunde inte mäta mig med mitt förra jag och det hade min döda vän svårt att förstå och acceptera.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19206
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Polisanmälan

Post by Krokus »

Förut skrev du väl att han dog i sömnen? Han sov väl inte i en trappa?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Polisanmälan

Post by Fantasio »

Som jag förstod det dog han i sömnen av blodproppar och i sviterna av covid-19. Efter begravningen frågade jag hans bror vem som hittade honom. Jag trodde det var en familjemedlem. Då gick en tredje person in i samtalet och sa att han satt omtöcknad av sjukdom. Jag vet alltså inte hur han dog.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38284
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Polisanmälan

Post by Geta »

Då är det väl långsökt att anmäla dödsfallet till polisen?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 60624
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Polisanmälan

Post by Nissegossen »

Leder ingen vart och dessutom får du en anteckning bredvid ditt namn, mytoman. Stoppa nu!
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38245
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Polisanmälan

Post by memphis »

:lol: 👍
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18127
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Polisanmälan

Post by Fantasio »

Jag har bytt från starköl till Coca-Cola. Jag vill vara klar i skallen när jag besöker polisen. Egentligen vill jag fortsätta dricka öl, men det låter sig inte göras eftersom jag har ett viktigt uppdrag i natt.
Post Reply