Poddar

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderator: Moderator 1

Luusje
Niobmedlem
Posts: 287
Joined: 24 Jul 2021, 22:50

Re: Poddar

Post by Luusje »

Och "det mörka psyket", också bra!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35964
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Poddar

Post by Geta »

Ska lyssna på Filosofiska rummet i P1 nu kl.20.05.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 7968
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Poddar

Post by Richard »

Luusje wrote: 09 Sep 2021, 21:06 Jag lyssnar mycket poddar. Just nu behövs det mot ångest, som avledning. Men annars tycker jag att det är guld värd med poddar när man gör tråkiga sysslor. Damsuga, städa, klippa gräs. Allt blir lättsre, när det ändå måste göras.
Det blir p3 dokumentär, p3 ID, p3 musikdokumentär, sommar i p1 sektpodden, de correspondent (holländska), och ibland serier. Filosofiska rummet också.
P3 Dokumentär o P3 Musikdokumentär brukar jag också lyssna på, fast på söndagskvällar när de sänder på radion.

Jag lyssnar alltid på P3, förutom när det är vissa tråkiga program med musik som man inte gillar, då blir det Spotify. Men jag har nån slags hatkärlek till P3 Nyheter (alltså inte ekot), men jag diskuterar helst inte det, då det blir politiskt...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18114
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Poddar

Post by Krokus »

För några dagar sedan lyssnade jag faktiskt på en podd, som heter Stresskolan och avsnitt "30 Självmedkänsla". Intressant och lite repetition eftersom jag gick i sådan terapi ett kort tag.


https://open.spotify.com/episode/3yvgGO ... =copy-link
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Poddar

Post by Cosmos »

Krokus wrote: 11 May 2021, 11:01 Inför min resa till USA för två år sedan, laddade jag ned några avsnitt av olika poddar för att lyssna på under resan. Jag somnade av dem. Det var bland annat Dietistpodden och Tyngre träningssnack.

Tyvärr är poddar inget för mig. Jag har mycket svårt att lyssna på prat, till och med när jag ser på tv. Det måste vara textat, annars förstår jag inte vad som sägs. Tack psykosen år 2006! :shock:
Likadant här. Pladder gör mig trött. Även filmer. Jag somnade och började snarka mitt i filmen 50 shades of gray .(Halvporr) Det var på bio.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35964
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Poddar

Post by Geta »

Jag lyssnar på Sektpodden och Alzheimerpodden.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4273
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Poddar

Post by yrväder »

Jag ska pröva på att lyssna på språkpodden.se tror jag det var, har läst ett nummer av tidningen och den var bra, en tidning i min smak.
Man ska vara prenumerant för att kunna lyssna på podden.
Post Reply