Tråden om hundar

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13216
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tråden om hundar

Post by amandara »

Tack för info memphis. Jag ska klämma på hennes bröst, nu ligger hon i sitt gömsle under sängen så jag kommer inte åt henne exakt just nu. Jag märker inget annat på henne hon är som vanligt. Äter och dricker och skiter som hon ska. Nej hon har inte parat sig hon är alltid med mig. Hon har en hundkompis som hon springer lös med ibland men det är en tik, och för övrigt är hon alltid kopplad och under min uppsyn. Så parad är hon inte.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tråden om hundar

Post by Klankedinken »

Hundproblem
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13216
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tråden om hundar

Post by amandara »

Jag kände på Loppans bröst men det kom ingen mjölk. Men de är stora och fluffiga så jag ska ha henne under uppsikt vad saken anbelangar.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36773
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om hundar

Post by memphis »

När min hund var skendräktig drog hon sig undan till sovrummet, fast att jag var i stora rummet. Hon låg mest bakom sängen. Sen tappade hon all aptit på både mat och vatten och det var värmebölja ute.
Hundar kan även få inflammation i juvren, men det fick inte min hund. Då blir juvren väldigt ömma.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tråden om hundar

Post by Klankedinken »

Dom är inte så smarta heller att dom äter ändå
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36773
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om hundar

Post by memphis »

Nej jag lagade jättegod mat till henne, ändå ville hon inte äta nåt. Jag blandade kyckling i hennes dricksvatten, ändå ville hon inte dricka. Det var 30 grader varmt ute och promenader ville hon ha. Jag var rädd för att hon hade problem med nån tand, men så var det alltså inte. Hon var skendräktig. Medicinen hon fick verkade väldigt snabbt. Dagen efter började hon äta och dricka igen.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13216
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tråden om hundar

Post by amandara »

Skönt att hon kom igång igen.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36773
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om hundar

Post by memphis »

Ja det var en stor lättnad. Nu löpte hon i november, får vi se om hon blir skendräktig 2-3 månader efter det. En del hundar blir skendräktiga efter varje löp har jag läst. Jag hoppas att det inte blir så för min hund.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13216
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tråden om hundar

Post by amandara »

memphis wrote: 07 Feb 2022, 18:38 Ja det var en stor lättnad. Nu löpte hon i november, får vi se om hon blir skendräktig 2-3 månader efter det. En del hundar blir skendräktiga efter varje löp har jag läst. Jag hoppas att det inte blir så för min hund.
Usch vad jobbigt! Både för hunden och ägaren. Djur kan ju inte kommunicera sina besvär och då blir man ju orolig som matte/husse
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36773
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om hundar

Post by memphis »

Precis. Ibland är det hemskt att de inte kan prata.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18661
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tråden om hundar

Post by Krokus »

Idag mår min hund bättre, han var ju hos veterinären igår och det dröjde länge innan sederingen hade släppt helt. Han hade svårt med balansen igår, det verkade även som att han hade svårt att fokusera blicken, som om han vore väldigt full.

Nu ska ha få smärtlindring med antiinflammatorisk effekt (tabletter) i en vecka.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36773
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om hundar

Post by memphis »

Jag undrar hur det är att vara hund. Att leva utan "ego". Hunden tänker inte: "det är jag som är Kaisa". Hon hör sitt namn som ett lockrop som betyder att jag vill henne något. Kaisa betyder att det är just henne jag ropar på. Men hon tänker inte " jag är".

Undrar om det är samma sak för katter. Katter är ju mera outgrundliga. Man vet inte riktigt vad som försiggår där inne.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply