Tråden om hundar

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13201
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tråden om hundar

Post by amandara »

Katter är en urkraft. De har inte tämjts genom att vara husdjur, de har starka kattdjursinstinkter kvar. Såg ett program om det. Katter är sig ganska lika. Hundar har ju transformerats genom människors avel. Det finns bulldogs, chiuaua, schäfer som är ganska varglika till sitt utseende, sheepdogs, tibetansk tempelhund mm. Hundar har förändrats mycket i människans händer och katter mindre. En katt är en katt liksom.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om hundar

Post by memphis »

Ja. Om jag nån gång inte klarar att ha hund längre ska jag nog ha en katt i stället. Skulle vara spännande att lära känna dem lite närmare. Men jag hatar verkligen kattlådan!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13201
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tråden om hundar

Post by amandara »

Jag skulle ha en katt om de inte var sådana fullkomliga marodörer på att riva sönder möbler. Och min ekonomi tillåter inte ett djur till, annars hade det nog varit roligt för Loppan med en kattkompis. Sen tycker jag oxå synd om katter som inte får vara ute, vilket den inte skulle kunna få vara med mig där jag bor. Mitt i centrum av en stad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tråden om hundar

Post by Klankedinken »

Image
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23257
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om hundar

Post by Zoidar »

Varför inte en gris istället? Vem kan motstå denna?

https://youtu.be/UPm24h7Y_cw
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tråden om hundar

Post by Klankedinken »

Image
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tråden om hundar

Post by Krokus »

Synd att öronen är kuperade på Klankedinkens bild. Annars var den kul!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tråden om hundar

Post by Klankedinken »

Krokus wrote: 22 Feb 2022, 10:39 Synd att öronen är kuperade på Klankedinkens bild. Annars var den kul!
Vad betyder kuperade?
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4297
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Tråden om hundar

Post by yrväder »

Var hos VET igår med hunden, han fick 3 sprutor Rabies, Leptosspiros och Cytopoint. Han fick sina sprutor på olika ställen. När jag tidigare varit hos VET och han har fått mer än en spruta har veterinären gett på samma ställe vilket alltid gjort att han har fått en bula. Det är skillnad på veterinärer och deras kunskap , men har nog gått på Anicura nu i mer än två år tror jag är väldigt nöjd och trygg i att min hund får den bästa omsorg.
Glömde han fick ett recept på Bravecto med, säsongen för fästingar börjar snart.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Tråden om hundar

Post by Krokus »

Klankedinken,

Öronen är klippta.

Image
Två boxer. Båda har antagligen kuperad svans och ena har kuperade öron (den vars öron står upp är kuperade).
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Tråden om hundar

Post by Klankedinken »

Krokus wrote: 22 Feb 2022, 13:17 Klankedinken,

Öronen är klippta.

Image
Två boxer. Båda har antagligen kuperad svans och ena har kuperade öron (den vars öron står upp är kuperade).
Jaha! Jag trodde du pratade kortleksblandning!
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4297
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Tråden om hundar

Post by yrväder »

Öronen ser inte ut till att vara klippta mer som om de skulle blivit fixerade så att de alltid står rakt upp.
Post Reply