Vad planerar du att köpa?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Swesanne
Talliummedlem
Posts: 5680
Joined: 18 Aug 2021, 19:19

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Swesanne »

Nissegossen wrote: 15 Mar 2024, 07:25
wasp wrote: 15 Mar 2024, 04:40
Nissegossen wrote: 15 Mar 2024, 02:01En permobil
Är det så illa??
Behöver den för att kunna handla och komma ut, på tisdag får jag hembesök från rehab i Olskroken med sig har vederbörande med sig en rollator. Efter två fall med kort mellanrum, första gången med bröstbenet som gjorde ont efteråt, trolig spricka bröstbenet och kort tid därefter ett fall hemma vilket resulterade i en bruten ankel hon på rehab förstod att jag inte kan hämta den själv, därav hembesök med rollator. Vill inte ramla igen, slog i ett knä och huvudet, fick ett skrapsår i huvud och knä, varför läkaren ordnade med datortomografi på skallen och vanlig röntgen på ankel fot och ben. Läkaren sade ingen fara med huvudet, men ankeln ser inte bra ut, du får åka i rullstol till Mölndals sjukhus. På den vägen är det. Grannen körde til Östras närakut, men de skickade mig till akuten grannen hämtade mig och körde mig till akuten. Läkaren där sade att vi gör en röntgen, är det inget brutet, skickar en sköterska hem dig. Nu visade det sig att det var ett brott på ankeln och jag fick en rullstol, fick byta rullstol av transporten till akuten på Mölndals sjukhus.

Transporten tog med sig rullstolen och jag satte mig på en vanlig stol men jag tog snart en besöksrullstol där och jag var väntad, de hade ringt ´från Östra och sagt att jag var på väg, gav sköterskan kuvertet jag fått med mig remissen och hon bröt upp kuvertet där stod allt som behövdes allt var med långa väntetider och jag diskuterade min nattmedicin med läkaren hon sade vi löser detta så du får åka hem. Det gick inte så lång tid två uska (två undersköterskor) kom och de lade snabbt på ett bandage de vätte med vatten och sade rör nu inte på dig under 20 min, när tiden gått körde de mig i rullstolen till väntrummet, där en taxi chaufför väntade på mig han körde mig till taxibilen för transport hem. Jag hade sent kommit hem, detta hade tagit hela dagen från det att jag blev hämtad av grannen på tidig förmiddag av grannen, honom ringde jag så for jag fick reda på att jag skulle till Mölndals sjukhus och sade att nu behöver du inte hjälpa mig mer ifsg.
Krya på dig🌺
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13182
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by amandara »

Be till Gud, fråga efter Jesus, så ska du se att det går bra.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21910
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by MsTibbs »

En anteckningsbok imorrn?
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Zoidar »

Geta wrote: 16 Mar 2024, 14:25 Varnas det inte för guld i Bibeln?
Inte vad jag vet. Det står iaf att kärleken till pengar är roten till allt ont. Det kan ju appliceras på guld också. Och Jesus säger, älska inte mammon. Mammon betyder tydligen rikedom.

Det är begäret till rikedom som inte är bra. Att spara förnuftigt tror jag inte Bibeln är emot, men det får inte "ta över". Det är dock lätt hänt att det tar över. :think:
Last edited by Zoidar on 18 Mar 2024, 19:55, edited 2 times in total.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36925
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Geta »

Jag tänker på guldkalven.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Zoidar »

Geta wrote: 18 Mar 2024, 19:52 Jag tänker på guldkalven.
Guldkalven har nog mer att göra med att man inte ska tillbe andra gudar. Att den var av guld tror jag inte hade någon större betydelse i sammanhanget.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23229
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Zoidar »

Visst är det där med att söka rikedom något att betänka. I högsta grad som kristen.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58232
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Nissegossen »

Katolska munkar kan gilla guld och fina smycken, de är gärna rika, Luther förespråkar måttlighet i allt och gärna tagelskjortan på och gissel på ryggen, jag säger vanvett folk mår bra av att må bra
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 21910
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by MsTibbs »

Bullet Journal
Pennor?
Rund linjal
In a world where you can be anything, be kind.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18568
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by Krokus »

Igår tänkte jag köpa hårfärg (toning) men hittade inte riktigt nån utan väteperoxid. Vill inte förstöra hårets kvalitet. Verkar som att det är svårt att hitta toning som sitter i cirka åtta tvättar i den färgen som jag vill ha (ljusbrun).
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36657
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by memphis »

Köpte ett par fina ballerinaskor online. Det är en födelsedagspresent till mig själv. Drygt 400kr.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36657
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vad planerar du att köpa?

Post by memphis »

Funderar på att köpa en bingolott till påsken.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply