Tror någon har en nyckel

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

amandara
Osmiummedlem
Posts: 13203
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tror någon har en nyckel

Post by amandara »

Jag håller med om att man blir känslig för intrång efter att man varit med om det, jag med. Men i det här huset kan inte heller någon gå in. Men ibland blir jag rädd för det, men när jsg tänkt ett tag kommer jag på hur det gått till det jag först tror är ett intrång. Jag har väldigt bra grannar och de skulle reagera om nån annan gick in i min lägenhet, tror jag. Det låter sig inte göras. Dessutom har vi säkerhetsnycklar. Här känner jag mig trygg.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8212
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Tror någon har en nyckel

Post by Richard »

Jag såg nyss en på Facebook som eftersökte sin tappade sin nyckel, så hade hon lagt ut en närbild på nyckeln... Har man rätt verktyg så kan man kopiera nyckeln med hjälp av en bild.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tror någon har en nyckel

Post by memphis »

Det var inte smart gjort! Helt onödigt dessutom.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Tror någon har en nyckel

Post by Cosmos »

Mysteriet med den förlorade nyckeln är löst. Vännen mindes att hemtjänsten har nyckel hit. Ska be om att få tillbaka den.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tror någon har en nyckel

Post by memphis »

Vad skönt Cosmos!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Tror någon har en nyckel

Post by Schizofreni »

amandara wrote: 19 Jul 2021, 18:26 Jag har oxå varit med om att folk går in i lägenheten fast den var låst. Klippt hål i kläder, klippt av tomte skägget, bajsat i toan utan att torka sig. Jag satte in säkerhetslås då blev de förbannade (styrelsen i bostadsrättsföreningen).
Att man bajsat och inte spolat är ganska lätt att upptäcka förvisso men hur vet man att någon bajsat i toan och inte torkat sig? **amatördetektiven funderar**
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tror någon har en nyckel

Post by memphis »

Det låter som att Amandara var utsatt för avancerad mobbing och att mobbarna inte drog sig för hemfridsbrott.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13203
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tror någon har en nyckel

Post by amandara »

Ja det var mobbing. Det är en av de saker jag har svårt att ha fördragsamhet med och har svårt att komma till ro med. Det var så nesligt gjort. Men nu vet jag hur det är att vara mobbad. Min dåvarande läkare skrev: psykosocialt belastad, men lyfte inte ett finger för saken. Ibland är man bara i en värld av skit.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tror någon har en nyckel

Post by memphis »

Ja det var verkligen förjävligt gjort Amandara. Jag kan relatera att få kläderna sönderklippta för det gjorde ju min hyresvärdinna mot mig med. Sen att skita i din toalett var bland det lägsta jag nånsin hört talas om!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8196
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Tror någon har en nyckel

Post by wasp »

Vet att någon hade nyckel till lägenheten när jag bodde på Nordost här i stan. Alla mina diabilder försvann, liksom mina fotoalbum och alla svartvita papperskopior jag hade kopierat och framkallat själv. Var avancerad amatörfotograf under 1970 talet, framkallade svartvit film och använde badrummet som mörkrum, där jag gjorde papperskopior av negativen. Fotograferade färgdia och svartvitt, filmerna jag använde var Kodachrome 25 och 64. Svartvita filmerna var Ilford FP4 och HP5 125, resp 400 ASA. Fotopapperen var Ilfospeed plastpapper (hade nyss kommit ut på marknaden då) och kameran var en Nikon FM, med ett 35mm vidvinkel, 50mm normal och ett 105mm kort teleobjektiv. Kunde sälja en del bilder till tidningar och förlag och tjäna en hacka också. Så kan det gå................
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13203
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Tror någon har en nyckel

Post by amandara »

Det var übercoolt att framkalla foton i mörkrum.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tror någon har en nyckel

Post by memphis »

Jag har också framkallat mycket foton. Jobbade ett par år på en dagstidning som assistent och fotograf. Det var på den tiden som digitalt foto var bara i sin linda.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply