Tror någon har en nyckel

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8212
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Tror någon har en nyckel

Post by Richard »

Praoade på flygflottiljen F10's fotoavdelning o fick också framkalla foton i mörkrum. Det var 1994. Samt fick jag lov att fotografera inne på flottiljområdet, dock inte flygplanen eller annat hemligt.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tror någon har en nyckel

Post by Geta »

När jag gick på Dagcenter fick vi framkalla i mörkrum.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8196
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Tror någon har en nyckel

Post by wasp »

Hade ett primitivt fotolab i badrummet (inget fönster) i slutet av 1970/början av 1980-talet. Gillade att framkalla och kopiera svartvit film. Använde Ilford FP 4 och HP 5, samt Ilfospeed plastpapper för kopiorna. Sen blev jag sjuk på allvar och sålde rubbet, vilket jag ångrar idag.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tror någon har en nyckel

Post by memphis »

Jag har jobbat mycket i mörkrum. Jobbade ett tag på en dagstidnings fotoavdelning. Fick både utföra fotografuppdrag, samt kopiera i mörkrummet.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1683
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Tror någon har en nyckel

Post by Safir »

Schizofreni wrote: 20 Jul 2021, 16:10
amandara wrote: 19 Jul 2021, 18:26 Jag har oxå varit med om att folk går in i lägenheten fast den var låst. Klippt hål i kläder, klippt av tomte skägget, bajsat i toan utan att torka sig. Jag satte in säkerhetslås då blev de förbannade (styrelsen i bostadsrättsföreningen).
Att man bajsat och inte spolat är ganska lätt att upptäcka förvisso men hur vet man att någon bajsat i toan och inte torkat sig? **amatördetektiven funderar**
Om det inte är något papper i toastolen så har personen knappast torkat sig.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tror någon har en nyckel

Post by Geta »

För 19 år sedan då jag hade psykos, trodde jag också att någon hade nyckel. Satte in sjutillhållarlås. Men nu har vi säkerhetsdörrar.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36712
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tror någon har en nyckel

Post by memphis »

Jag har varit utsatt för intrång i mitt hem. Inte bara en gång, utan systematiskt. Och detta har skett inte bara hos EN hyresvärd , utan hos TVÅ helt olika hyresvärdar.
Det är därför jag nu bara vill bo hos stora, kommunala hyresvärdar som jag vet inte går in i min lägenhet så fort jag vänder ryggen till. Detta var naturligtvis mycket dåligt för min mentala hälsa. Tog mig år att återhämta mig från intrånget.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply