Melatonin

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18471
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Melatonin

Post by Krokus »

Ja, får väl tjata lite, haha! :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18471
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Melatonin

Post by Krokus »

Igår kväll tog jag 3mg Melatonin i hopp om att sova gott. Men icke! Min mage hatar Quetiapin (trots Inolaxol), och jag är trött på att vara trött. Självklart vill jag kunna sova gott och vakna utvilad! Jag har ingen tid hos psykiatrin, men har bett om en, vilket lär dröja.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8173
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Melatonin

Post by Richard »

Jag har märkt att Melatonin har en viss effekt på mig. Testade att vara utan i en vecka nu, men jag vaknar flera gånger var natt utan den. I natt tog jag den o sov konstant mellan 21:00 o 04:30. Så det blir till att fortsätta med den.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1666
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Melatonin

Post by Safir »

Jag har trappat ner från 12 mg till 5 mg. Tar en med ”time release” så det är väl en depottablett.
Tog förut 8 mg så när jag köpte senast köpte jag en burk 5 mg och en burk 3 mg, men provade sen att ta bara 5 mg och det funkade så nu kommer de räcka i 2 år kanske. Problemet är att de går ut i dec nästa år så vet inte hur jag ska göra. Börja ta 8 mg igen kanske.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18471
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Melatonin

Post by Krokus »

Det melatonin som jag har är snart slut. Behöver köpa nytt. Men det märket verkar inte finnas i Polen längre. Får leta på eBay. Vågar man beställa från Kina, eller blir det extra avgifter då?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4287
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Melatonin

Post by yrväder »

Beställ ett annat märke bara de jag köper kommer från Polen och det märke jag använder är SWANSON och de är bra.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13113
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Melatonin

Post by amandara »

Jag har inte melatonin längre då det inte går på högkostnadsskyddet. Such a blast. Rent av onödigt. Att det inte går på högkostnadsskyddet. Bedrägeri.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1666
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Melatonin

Post by Safir »

Krokus wrote: 17 Sep 2023, 11:55 Det melatonin som jag har är snart slut. Behöver köpa nytt. Men det märket verkar inte finnas i Polen längre. Får leta på eBay. Vågar man beställa från Kina, eller blir det extra avgifter då?
Ja extra avgifter och tullen kan göra stickkontroll (det får de inte med försändelser inom EU) och beslagta melatoninet.
Jag brukar köpa från vitamarket. De har Natrol melatonin och Vita Mass melatonin, båda är bra men Vita Mass är billigare.
Frakten är lite dyr men det kommer med bud hem till dörren.

Obs! Tullen kan beslagta melatoninet ändå, men mindre risk från EU-land.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Melatonin

Post by Koi »

Min mor sprang på olika apotek i Helsingfors när hon var där. Fick 4 paket Melatonin av henne. Det var schysst.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18471
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Melatonin

Post by Krokus »

Safir,

Ok, tack för informationen. En kompis skickade länk till melatonin från Polen. Ska beställa imorgon när pengarna har trillat in på kontot.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Melatonin

Post by Martina »

Köpte 100 st a 5 mg melatonin för 560 kr på apoteket. Dyrt. Tyvärr mår jag illa och är trött dagen efter. Men jag somnade fort på dem. Kanske dosen är för hög för mig?
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Melatonin

Post by Martina »

Provar en halv melantonintablett idag. Det kanske räcker…
Post Reply